با پرداخت ۱.۲ میلیارد دلار

مایکروسافت صاحب Yammer می‌شود

نوشته آرش زاد 27 خرداد 1391

گمانه زنی‌ها درباره خبر خرید شبکه اجتماعی تجاری Yammer توسط شرکت مایکروساف از هفته گذشته تا کنون، کماکان ادامه دارد. شایعه انجام این خرید که هفته گذشته مطرح شد، امروز با انتشار گزارش وال استریت ژورنال، جزئیات بیشتری در رابطه با آن عنوان گشت.

Microsoft

در گزارش منتشر شده در این نشریه مشخص شده است که Yammer با انجام این معامله موافقت کرده است. بر اساس این خبر، مایکروسافت قرار است با پرداخت مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار، صاحب شرکت Yammer شود.

هنوز درباره تاریخ انجام این معامله و زمان اعلام رسمی آن از سوی دو شرکت، خبر دقیقی منتشر نشده است. گروهی از رسانه‌ها عقیده دارند که احتمال دارد مایکروسافت در همایشی که دوشنبه این هفته آن‌را برگزار خواهد کرد، از توافق انجام شده با Yammer به صورت رسمی پرده برداری کند. هرچند که از طرفی، همه منتظر معرفی اولین تبلت ویندوز ۸ مایکروسافت هستند تا در این مراسم معرفی شود.

خرید Yammer توسط مایکروسافت می‌تواند باعث شود تا این شرکت از امکانات تجاری این شبکه اجتماعی خصوصی در برخی از محصولات خاص خود استفاده نماید. Yammer در حال حاضر به ۲۰۰.۰۰۰ شرکت مختلف در جهان خدمات ارائه می‌کند که این لیست شامل ۴۰۰ شرکت از فهرست ۵۰۰ شرکت برتر Fortune نیز می‌شود.