یاهو برای تعطیل کردن ۷ سرویس خود آماده می‌شود

نوشته مرضیه فلاح 15 اسفند 1391

ظاهرا دورکاری تنها برنامه‌ای نیست که یاهو قصد دارد آن را منتفی کند. یاهو می‌خواهد ۷ محصول دیگر را هم که موفقیتی را که این شرکت در حال حاضر به آن نیاز دارد به دنبال ندارند تعطیل کند. علاوه بر این محصولات، یاهو برنامه‌ریزی کرده است تعداد اپلیکیشن‌های موبایلش را از ۶۰-۷۵ مورد به حدود ۱۲-۱۵ مورد کاهش دهد. Jay Rossiter متخصص بستر‌های نرم‌افزاری یاهو گفت: “مهم‌ترین سوالی که می‌پرسیم این است که آیا این تجربه واقعا یک عادت روزانه است که هنوز برای همه شما تکرار می‌شود؟”

Yahoo-to-shut-down-7-products-580x348.jpg

۷ محصولی که دیگر به کار ادامه نمی‌دهند عبارتند از: Yahoo App Search، Yahoo Sports IQ، YahooClues، Yahoo Message Boards، Yahoo Updates API، Yahoo Avatars و Yahoo app مخصوص بلک‌بری. اپلیکیشن بلک بری فقط تا اول ماه آوریل بعدی در Blackberry App World موجود خواهد بود و پس از آن دیگر قابل دانلود نیست و یاهو هم هیچ‌گونه پشتیبانی از این اپلیکیشن به عمل نمی‌آورد.

حذف آواتار یاهو احتمالا بزرگترین ضربه به کاربران است. خیلی از کاربران یاهو آوارتارهای کارتونی خود را ساخته‌اند و از آن‌ها برای چت‌کردن و ایمیل‌هایشان استفاده می‌کنند. اگر به Yahoo Answers نگاه کنید آیکون‌های اغلب کاربران همان آواتارهایشان است. همین باعث تعجب می‌شود که چطور ممکن است بگوییم چنین سرویسی موفق نیست؟ یاهو می‌گوید کاربرانی که دوست دارند از این به بعد هم از آواتارشان استفاده کنند باید ان را دانلود کرده و دوباره به صورت دستی در پروفایل‌هایشان آپلود کنند.

یاهو به تقلید از گوگل مشغول پاکسازی اپلیکیشن‌هایی شده است که موفقیت مورد انتظار را برای شرکت به همراه نداشته‌اند. ماریسا مایر مدیر‌عامل یاهو، که یکی از مدیران گوگل هم بوده است، همه تلاشش را می‌کند تا یاهو را به قدرت گذشته‌اش برساند. سهام‌داران یاهو خواستار بالا رفتن قیمت سهام این شرکت هستند و از پیشرفتی که مریسا مایر تا کنون باعث آن بوده است بسیار خشنود هستند.