استفاده از کلید ۲۰۴۸ بیتی برای امنیت بیشتر

ایمیل یاهو از امروز کلیه ارتباطات خود را رمزگذاری می‌کند

نوشته آرش زاد 19 دي 1392

پس از اتفاقاتی که بخاطر افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره شنود دولت آمریکا رخ داد، شرکت‌های بزرگ اینترنتی عکس‌العمل‌های متفاوتی نسبت به این موضوع نشان دادند. از جمله مواردی که در این افشاگری‌ها اعلام شده بود، شنود سرویس‌های ایمیل کشور آمریکا بود که به نوبه خود، حریم خصوصی کلیه کاربران استفاده کننده از آن‌ها را در هر جای دنیا به خطر می‌انداخت.

Yahoo HQ

شرکت یاهو پس از اعلام این موضوع قول داد تا سیستم رمزگذاری خودکاری را در اوایل سال ۲۰۱۴ روی سرویس ایمیل خود اضافه کند. حالا این شرکت به وعده خود عمل کرده است.این خبر به معنی این است که از امروز، کلیه ارتباطات مربوط به سرویس یاهو میل (شامل نسخه وب، اپلیکیشن، IMAP، POP، SMTP و موبایل وب) از طریق کلید ۲۰۴۸ بیتی به صورت ۱۰۰ درصد رمزگذاری می‌شود.

یاهو همچنین فایل‌های پیوست شده در ایمیل‌ها، بخش مخاطبین، تقویم و مسنجر خود را نیز از این پس با کلید ۲۰۴۸ بیتی رمزگذاری می‌کند. این شرکت با بیان اینکه امنیت، مسئله‌ای کلیدی برای تمرکز این مجموعه به حساب می‌آید عنوان کرده است که بهبود تکنولوژی‌های امنیتی خود را ادامه می‌دهد. یاهو همچنین وعده داده است تا انتهای ماه اپریل ۲۰۱۴ کلیه اطلاعات مربوط به ورودی و خروجی سرورهایش را رمزگذاری کند.

گوگل اولین شرکتی بود که در آبان ماه گذشته، سرویس‌های خود را به تکنولوژی رمزگذاری با کلید ۲۰۴۸ بیتی مجهز کرد. این در حالی است که شرکت‌های مایکروسافت و فیسبوک به روز رسانی تکنولوژی امنیتی خود به رمزگذاری ۲۰۴۸ بیتی را به آینده‌ای نزدیک موکول کرده‌اند.