تغییرات جدید در موتور جستجوی یاهو

نوشته آرمان حسینی 20 مرداد 1390

موتوری جستجوی یاهو، همیشه جزو محبوب‌ترین‌ها بوده و روزانه کاربران زیادی برای رفع نیازهای خود به آن مراجعه‌ می‌کنند. هر چند با آمدن گوگل، این شرکت همانند سال‌های قبل، روند رشد سریع خود را حفظ نکرد اما هم اکنون نیز کاربران فراوانی از سرویس‌های مختلف این شرکت استفاده کرده و در کنار موتور جستجو، پیام رسان آن نیز برای بسیاری از آن‌ها، محبوبیت ویژه‌ای دارد.

new-Yahoo-Image-Search.jpg

در تازه‌ترین تغییرات انجام شده در بخش جستجوی تصاویر یاهو، کاربران با چند امکان جدید روبرو خواهند بود. در اولین قسمت و تب ابتدایی، Top Images وجود دارد که برترین تصاویر با توجه به موضوع جستجو کاربر و نزدیک‌بودن به نتیجه، نمایان می‌شود. در قسمت دوم، Galleries گنجانده شده است و این تب تنها در صورتی فعال می‌شود که وارد حساب کاربری خود شده باشید. در این بخش، تصاویری از سرویس‌های مختلف همانند یاهو نیوز و فلیکر جستجو می‌گردد.

در آخرین قسمت نیز، تب فیس بوک وجود دارد و در صورتی که اجازه دسترسی به حساب کاربری خود را بدهید، تصاویر از میان آلبوم تصاویر و عکس‌های دوستان شما جستجو می‌شود که در بسیاری از مواقع می‌تواند از نام‌های تصاویر برای پیدان کردن تصویر مورد نظر استفاده کند. در کنار این تب‌ها، با بردن اشاره‌گر موس بر روی هر عکس، می‌توان تصاویر کوچک‌شده نتایج را مشاهده کرده و در سمت راست سایدبار هم، امکان تفکیک تصاویر بر اساس دسته‌بندی وجود دارد.