بر اساس گزارش وال استریت ژورنال

تامبلر به قیمت ۱.۱ میلیارد دلار از سوی یاهو خریداری شد

نوشته آرش زاد 30 ارديبهشت 1392

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال از منابع نزدیک به یاهو، به نظر می‌رسد هیئت مدیره این شرکت خرید ۱.۱ میلیارد دلاری سرویس وبلاگ نویسی تامبلر را تایید کرده است. طی هفته گذشته، شایعات مختلفی در رابطه با این خرید منتشر شده بود اما حالا، با توجه به این خبر باید منتظر باشیم تا یاهو در کنفرانس امشب خود در نیویورک، به طور رسمی از این خرید بزرگ پرده بردارد.

tumblr from yahoo

سرویس وبلاگ نویسی تامبلر که این روزها بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است، اولین بار در سال ۲۰۰۷ کار خود را آغاز کرد و طی این مدت توانست به یکی از پر ترافیک‌ترین سرویس‌ها در بین رقبای خود دست یابد.

وبسایت AllThingsD گزارش داده است که بر اساس مذاکرات انجام شده، مدیرعامل تامبلر دست کم برای مدت ۴ سال در یاهو فعالیت خواهد کرد تا بتواند بر روند مدیریتی این سرویس نظارت داشته باشد.

آمار comScore نشان می‌دهد که تامبلر در ماه مارس گذشته ۱۱۷ میلیون بازدید کننده داشته است که ۱۲ میلیون از این تعداد، کاربران موبایل را شامل می‌شوند.

ماریسا مایر که احتمالا در کنفرانس امشب از خرید بزرگ یاهو رونمایی می‌کند، تلاش زیادی را از خود برای متقاعد کردن مدیر تامبلر نسبت به توافق برای این خرید به خرج داده است.