توافقی که هنوز حاصل نشده

اپل و سامسونگ همچنان به مذاکرات خود ادامه می‌دهند

نوشته مرضیه فلاح 31 تير 1392

بر اساس گزارش روز جمعه وال‌استریت ژورنال، اپل و سامسونگ بحث‌های جاری خود درباره امکان توافق بر سر مشکلات قانونی گسترده‌شان را ادامه می‌دهند. با استفاده از ترکیبی از اسناد دادگاهی و منابع، تعدادی جلسه بین دو شرکت برگزار شد و مذاکرات رو در رو در سئول و در ماه دسامبر انجام می‌شود.

اپل

بنا بر گزارشات، این دو رقیب در ماه فوریه میلادی حتی به توافقی هم رسیده‌اند اما ظاهرا هرکدام بی‌توجه به راه خود رفته‌اند. منبع ژورنال گفته است این دو شرکت در حال حاضر در توافق نزدیک نیستند. یکی از مسائل اساسی که مانعی بر سر راه توافق این دو شرکت است، اختلافشان بر سر قیمت معقول حق اختراعاتِ متعهد به استانداردهای سامسونگ است.

اپل و سامسونگ از دیرباز رابطه آشفته‌ای داشته‌اند. سامسونگ یکی از مهم‌ترین تامین‌کنندگان قطعات اصلی اپل است، اما کشانده شدن رقابتشان در مورد صنعت تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ به دادگاه، وضعیت موجود را به خطر انداخته است.

تابستان گذشته اپل در یکی از دعاوی حکم دریافت ۱.۰۵ میلیار دلار غرامت را گرفت که این مبلغ از آن زمان تا کنون به میزان چشمگیری کاهش یافته است. سازنده آیفون سال گذشته در تلاش برای ممنوع کردن فروش محصولات سامسونگ شکست خورد. قرار است دادخواست اپل در تاریخ ۹ آگوست تسلیم هیئت قضات شود. به علاوه این شرکت در تلاش است تا دادخواستی برای حکم مربوط به آیفون و آی‌پد که سامسونگ توانست با  ITCبه نفع خود تمام کند، تنظیم کند.