فروش بیش از ۲۵۰ میلیون تلفن هوشمند در سه ماهه سوم سال

ویندوز فون در ۱۹ کشور جایگاه دوم بازار را در اختیار دارد

نوشته مرضیه فلاح 15 آبان 1392

در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۲۵۰ میلیون تلفن هوشمند به فروش رسیدند. این میزان در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۲ افزایش ۴۴ درصدی سال به سال را نشان می‌دهد. آخرین آمار منتشر شده از سوی Canalys، یک شرکت تحلیل‌گر خصوصی، نشان می‌دهد سامسونگ و اپل برنامه‌ریزی کرده‌اند موقعیت خود را در فروش تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۳ به ترتیب با سهم بازار ۳۲ درصد و ۱۵ درصد، حفظ کنند. هوآوی، لنوو و ال‌جی هم در گروه پنج برند اول قرار گرفتند.

Nokia_Lumia-645x250.jpg

فروش تلفن‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ (۵ اینچ و بزرگ‌تر) به میزانی بیشتر از همیشه رسیده‌ است، یعنی ۲۲ درصد فروش یا به عبارتی دیگر، ۵۶ میلیون دستگاه. Canalys می‌گوید این وضعیت ادامه یافته و به صورت عمده به وسیله سامسونگ که در قلمرو صفحه نمایش‌های بزرگ حکمرانی می‌کند، هدایت می‌شود. با تحلیل بیشتر این آمار، ۶۶ درصد از این ۵۶ میلیون تلفن هوشمند صفحه نمایش ۵ اینچی داشته‌اند، ۳۱ درصد آن‌ها صفحه نمایشی بین ۵ و ۶ اینچ و ۳ درصد هم صفحه نمایش ۶ اینچی و یا بزرگ‌تر داشته‌اند.

در جنگ پلتفرم‌ها، سهم اندروید و iOS پی‌در‌پی ثابت بوده است. با این حال، ویندوزفون مایکروسافت سهم بازار فروشش را ۴ درصد افزایش داده. این به نشانه افزایش سالانه فروش تلفن‌های هوشمند به ۱۵۸درصد و ۹.۲ میلیون دستگاه در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۳ میلادی است.

نکته جالب‌تر این است که ویندوزفون در جایگاه دومین سیستم‌عامل بزرگ در ۱۹ کشور، از جمله فنلاند، با سهم ۳۹ درصد، ویتنام (۱۶ درصد)، ایتالیا (۱۵ درصد)، تایلند (۱۱ درصد)، ترکیه (۱۱ درصد) و روسیه (۸ درصد) قرار دارد.

جسیکا کویی تحلیلگر Canalys در بیانیه‌ای اظهار داشت: “گوشی لومیای جدید نوکیا موجب تقویت این وضعیت در سه‌ماهه تعطیلات خواهد شد، اما مایکروسافت و لومیا باید اطمینان حاصل کنند که این حرکت به خوبی ادامه پیدا کرده و با رفتن به نیویورک این فراگیری کامل شود.”

جای تعجب ندارد، چین کبیر (چین، هنگ کنگ و تایوان) با تقریبا ۱۰۰ میلیون دستگاه فروخته شده، دوباره بیشترین درصد را به خود اختصاص داده‌ است؛ یعنی ۶۴ درصد. این منطقه اکنون ۳۹ درصد از بازار جهانی به حساب می‌آید. آمریکای لاتین، با اینکه کوچک‌ترین منطقه فروش است با ۱۹ میلیون دستگاه فروخته و ۵۹ درصد فروش، دومین نرخ رشد بالا را در اختیار دارد.