به گفته مایکروسافت

تغییرات ویندوز ۸ به معنای تایید عدم موفقیت این سیستم‌عامل نیست

نوشته مرضیه فلاح 25 ارديبهشت 1392

به دنبال انتقاد تندی که می‌گفت اگر مایکروسافت دکمه Start افسانه‌ای را به ویندوز برگرداند باید شکست سیستم‌عامل جدیدش را بپذیرد، این شرکت از تغییرات آتی ویندوز ۸ دفاع کرد. بر اساس مقالاتی که هفته گذشته در رسانه‌های خبری منتشر شدند کمر خم کردن مایکروسافت در برابر فشار بازگرداندن قابلیت‌های ویندوز ۷، پذیرفتن شکست تجربه برجسته و جدیدش پس از فقط شش ماه است.

homescreen-580-75.jpg

حتی FT می‌گوید این بازنگری نشانه “یکی از بزرگترین تاییدهای شکست برای یک محصول در بازار انبوه مصرف‌کنندگان پس از کوکاکولا؛ که تقریبا ۳۰ سال قبل کوکای قدیمی‌اش را کنار گذاشت و از فرمول جدیدی استفاده کرد و شکست خورد، بوده است.

با این وجود، Frank X. Shaw مدیر روابط عمومی مایکروسافت برای توجیه کارشان اظهار داشت هر گونه تغییری در جهت بهبود کارایی ویندوز ۸ بوده و توجه به بازخوردهای مشتریان از نظر شرکت کار مفیدی است.  

معاون ارتباطات سازمانی شرکت در پستی در وبلاگ رسمی مایکروسافت رسانه‌ها را به برخورد احساسی و اغراق برای رسیدن به بازدید بیشتر متهم ساخت.

وی نوشت: “بیایید لحظه‌ای درنگ کنیم و عمق قضیه را بررسی کنیم. درنگرشی عمیق فروش ۱۰۰ میلیون نسخه از یک محصول اتفاق خوبی است. در عمق موضوع گوش سپردن به بازخوردهای مشتریان و ارتقا بخشیدن به محصول کار درستی است. متعجبم، یک زمانی اینکه شرکتی بر اساس نظر مشتریان عمل کند ویژگی مثبتی به حساب می‌آمد.”

“ویندوز ۸ محصول خوبی است و رو‌ز به روز هم بهتر می‌شود. بر خلاف یک قوطی سودا، سیستم‌عامل کامپیوتر به کاربران مختلف تجربه‌های گوناگون ارائه می‌دهد تا نیازهای متعددی را رفع کنند، این در حالی است که کل صنعت کامپیوتر به سمت آینده‌ای هیجان‌انگیز در حرکت است.”

مایکروسافت برنامه‌ریزی کرده است ویندوز ۸.۱ یا همان ویندوز بلو را ماه آینده در نشست برنامه‌نویسان سازنده‌اش عرضه کند.

در میان تغییرات یا به گفته خود مایکروسافت پیشرفت‌های این سیستم‌عامل، بازگشت دکمه استارت که پیش‌تر درباره‌اش سخن گفتیم هم وجود دارد، نسخه جدید اینترنت اکسپلورر، یکپارچگی عالی‌تر SkyDrive و یک SnapView جدید که اجازه می‌دهد صفحه‌نمایش را ۵۰/۵۰ بین اپلیکیشن‌ها تقسیم کنید نیز از دیگر تغییرات این سیستم‌عامل به حساب می‌آیند. برای اطلاع از آخرین خبرها تاریخ عرضه ویندوز ۸.۱، اخبار و شایعات پیرامون این محصول را بررسی کنید.