فبلتی با با صفحه نمایش ۶.۴ اینچی فول اچ‌دی

سونی به طور رسمی از Xperia Z Ultra رونمایی کرد

نوشته آرش زاد 05 تير 1392

همانطور که انتظار می‌رفت، شرکت سونی پس از پخش شایعات مختلف درباره تلفن هوشمند توگاری، بالاخره از این فبلت رونمایی کرد. برادر بزرگ‌تر مدل Xperia Z که با نام Xperia Z Ultra معرفی شده است، دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی فول اچ‌دی است که این مشخصه آن را تبدیل به بزرگ‌ترین تلفن هوشمند فول اچ‌دی جهان می‌کند.

sony xperia z ultra

سونی از تکنولوژی TRILUMINOS در نمایشگر جدید گوشی خود استفاده کرده است که پیش از این، از آن در تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده می‌کرد. همچنین وجود قابلیت X-Reality باعث می‌شود تصاویر و ویدیوها در این فبلت به شکل ایده‌آلی نمایش داده شوند.

sony_xperia_z_ultra_2.jpg

پردازنده چهار هسته‌ای ۲.۲ گیگاهرتزی اسنپدراگون ۸۰۰ همراه با ۲ گیگابایت رم، گرافیک Adreno 330 و دوربین ۸ مگاپیکسلی از جمله مشخصات سخت‌افزاری اکسپریا اولترا هستند.

sony_xperia_z_ultra_3.jpg

این گوشی با داشتن وزن ۲۱۲ گرم و یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری، مانند Xperia Z از ویژگی ضد آب و ضد گرد و غبار برخوردار است و با اندروید ۴.۲ روانه بازار خواهد شد. یکی از ویژگی‌های جذاب اکسپریا اولترا، قابلیت کار با هر نوع قلم استایلوس و معمولی است؛ ویژگی‌ای که آن را تبدیل به دستگاه ایده‌آلی برای رسم و نقاشی می‌کند.

سونی قرار است این فبلت را در سه رنگ سفید، مشکی و زرشکی روانه بازار کند. قیمت اکسپریا اولترا ۹۴۲ دلار خواهد بود و در سه ماهه سوم سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.