برند سونی‌اریکسون، از امروز به‌طور رسمی «سونی» شد

نوشته آرش زاد 27 بهمن 1390

حدود چهار ماه پیش بود که خبر خرید بخش موبایل اریکسون توسط سونی و ادغام این مجموعه با سایر تولیدات این شرکت را در وبلاگینا خواندید. دو ماه بعد از این ماجرا نیز، سونی اعلام کرد که برند تولیدات سونی‌اریکسون با تکمیل فرایند خرید و انجام کارهای قانونی مربوط به آن، در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ به «سونی» تغییر نام خواهد داد.

sony-logo-520x245.jpg

امروز این شرکت با انتشار بیانیه رسمی، از تغییر نام محصولات تولیدی Sony Ericsson به Sony Mobile Communications خبر داد. لذا از این تاریخ دیگر شاهد تولید گوشی‌ای با نام سونی‌اریکسون نخواهیم بود و احتمالا محصول جدید با نام سونی در کنگره جهانی موبایل بارسلونا معرفی خواهد شد.

سال گذشته، هر دو شرکت سونی و سونی‌اریکسون از نظر درآمد مالی با رقم‌های بسیار بالایی نسبت به سال قبل از آن، رکود داشته‌اند و هر کدام از آن‌ها به ترتیب ۲.۱ میلیارد دلار و ۳۱۷ میلیون دلار زیان دیده‌اند.

طبق اعلام سونی، این شرکت قصد دارد بخش موبایل خود را با واحد الکترونیک ادغام کند و محصولاتی یکپارچه در این زمینه تولید نماید. این‌که آینده این شرکت با توجه به این موارد روی تولید گوشی‌های سری Xperia و رقابت با رقیبان بزرگ دیگری نظیر سامسونگ و HTC در این بازار منجر به موفقیت می‌شود یا خیر، موضوعی است که با گذشت زمان مشخص می‌شود.

سونی تابحال نشان داده که در تولید محصولات با کیفیت همواره پیشرو بازار بوده اما این‌که بتواند در جذب مشتری نیز این رویه را ادامه دهد، بستگی به برنامه‌ریزی‌های تجاری این شرکت خواهد داشت.