برای اولین بار مصرف اینترنت موبایل در تلفن‌های هوشمند از تبلت‌ها پیشی گرفت

نوشته آرش زاد 26 دي 1391

در حالی که ویژگی‌های موجود در تبلت‌ها آن‌ها را دستگاه‌های ایده‌آل‌تری برای وبگردی‌های روزانه و جایگزینی با کامپیوترهای شخصی تبدیل کرده است، به نظر می‌رسد کاربران علایق خود را برای استفاده از اینترنت روی این گجت‌ها تغییر داده‌اند. اگر بخواهیم نتایج بررسی Arieso را باور کنیم، باید قبول کنیم این اتفاق بالاخره رخ داده است.

1112121.jpg

این شرکت در مطالعات مشابهی که طی ۳ سال گذشته انجام داده، اعلام کرده است که میزان استفاده از اینترنت موبایل روی تلفن‌های هوشمند برای اولین بار در این بررسی‌ها از تبلت‌ها پیشی گرفته است.

بر اساس این تحقیقات، کاربران آیفون ۵ بیش از هر کاربر تلفن هوشمند دیگری، از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. این کاربران چهار برابر بیشتر از صاحبان آیفون 3G و ۵۰ درصد بیشتر از صاحبان آیفون 4S از اینترنت استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، کاربران گوشی‌های Galaxy S3 سامسونگ بیش از هر کاربر دیگری اقدام به آپلود فایل می‌کنند که می‌توان حدس زد آن‌ها عکس‌ها و ویدیوهای بیشتری را حتی نسبت به صاحبان آیفون ۵ روی اینترنت قرار می‌دهند.

در بررسی مشابهی که Arieso در سال گذشته انجام داد، تبلت‌ها صدرنشین آمارهای این شرکت بوده‌اند. مطمئنا با توجه به رقابت نزدیک اندروید و iOS و تولید گجت‌های جدیدی در هر دو دسته تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در سال جاری، باید ببینیم نتایج تحقیقات سال آینده، به همین نسبت جالب خواهند بود یا نه.