فروش تلفن‌های هوشمند برای اولین بار کاهش یافت

نوشته آرش زاد 04 آبان 1390

آمارهای جدیدی که بر اساس اطلاعات خرید بازار موبایل آمریکا به دست آمده است نشان می‌دهد فروش تلفن‌های هوشمند در این کشور برای اولین بار، رشد نزولی داشته است. این گزارش که توسط CNNMoney تهیه شده است، بیان می‌کند به‌احتمال زیاد خریداران این بازار در انتظار مدل‌های جدیدتر و با مشخصات بهتری از پلتفرم‌های مختلف هستند.

smartphone-sales-down.jpg

آمار به‌دست آمده که مربوط به سه ماهه سوم سال جاری میلادی است، حاکی از کاهش فروش تلفن‌های آیفون و غیر آیفون (مانند اندروید و ویندوز فون) است. یکی از دلایل این موضوع برای آیفون را می‌توان به تاخیر افتادن عرضه این گوشی تا سه ماهه چهارم سال نام برد.

هرچند که شاید نتوان برای اندروید چنین موردی را در نظر گرفت چرا که مدل‌های مختلفی در این بازه زمانی با این پلتفرم راهی بازار شدند اما ظاهرا مشتریان تمایلی زیادی برای تغییر گوشی خود با توجه به دستگاه‌های معرفی شده نداشتند. می‌توان انتظار داشت که با عرضه گوشی iPhone 4S آمار این پلتفرم در سه ماهه چهارم رشد دوباره‌ای داشته باشد اما همین امید را نیز می‌توان برای اندروید در نظر داشت.

گوشی‌های جدید اندروید نظیر Galaxy Nexus و Droid RAZR انتخاب‌های مناسبی برای کاربرانی است که قصد ارتقای گوشی خود به تلفن جدیدتری را دارند. طبق خبر سایت msnbc، رشد دوباره اندروید نیز در این بازار کاملا قابل پیش‌بینی است. این پلتفرم رشد بسیار سریعی را طی می‌کند و سهم فروش ۴۳ درصدی آن نسبت به ۱۷ درصد سال قبل نشان می‌دهد که می‌توان دوباره به فروش بالای گوشی‌های آن امیدوار بود. این آمار در مقایسه با ۱۸ درصد رشد آیفون نسبت به ۱۴ درصد سال قبل، بیانگر حرکت سریع بازار به‌سوی اندروید و گوشی‌های متنوع آن است.