گلکسی نوت ۸.۰ معرفی شد: تبلتی که گوشی هم هست

نوشته آرش زاد 06 اسفند 1391

بعد از گذشت حدود یک ماه از لو رفتن تصاویر مختلفی از تبلت ۸ اینچی سامسونگ و انتشار شایعات مختلفی درباره آن، امروز نهایتا این شرکت تصمیم گرفت تا گلکسی نوت ۸.۰ اینچی خود را به‌طور رسمی معرفی کند. در حالی که کمتر از یک روز به آغاز نمایشگاه MWC زمان باقی مانده است و با توجه به اینکه می‌دانیم قرار نیست در این نمایشگاه شاهد رونمایی از گلکسی S4 باشیم، سامسونگ فعلا به معرفی رقیب اندرویدی آیپد مینی بسنده کرده است. بیایید باهم به مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه نگاهی بیاندازیم.

dsc06609.jpg

گلکسی نوت ۸.۰ دارای یک پردازنده چهار هسته‌ای Exynos با چهار هسته Cortex A9 همراه با ۲ گیگابایت رم است.

صفحه نمایش ۸ اینچی این دستگاه رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی (با ۱۸۹ پیکسل در هر اینچ) دارد. این دقیقا همان رزولوشن موجود در گلکسی نوت ۱۰.۱ سامسونگ است. گلکسی نوت ۸.۰ با اندروید نسخه ۴.۱.۲ عرضه خواهد شد و می‌توان حدس زد که بیشتر ویژگی‌های نرم‌افزاری موجود در گلکسی نوت ۲ در آن وجود داشته باشد. برای باتری نیز سامسونگ انتخاب بسیار معقولی کرده است و گلکسی نوت ۸.۰ با داشتن یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپری، احتمالا خروجی مناسبی را در این زمینه خواهد داشت.

note8dsc06405-1361644152.jpg

این تبلت در دو مدل وای‌فای و 3G و حافظه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد. دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکاسی، یک دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی برای مکالمه، ورودی کارت حافظه SD، وزن ۳۳۸ گرمی و وجود قلم جدید S-Pen از دیگر مشخصات گلکسی نوت ۸.۰ به حساب می‌آیند.

نکته جالب درباره این تبلت، قابلیت استفاده از آن به عنوان گوشی است. در واقع سامسونگ یک خروجی اسپیکر برای مکالمات تلفنی را نیز بالای این دستگاه قرار داده است تا افرادی که علاقه به قرار دادن یک تبلت ۸ اینچی کنار صورت خود را دارند بتوانند به کمک آن با دیگران گفتگو کنند!

گلکسی نوت ۸.۰ قرار است در سه ماهه دوم سال جاری میلادی روانه بازار شود. سامسونگ هنوز قیمت این تبلت را علام نکرده است.

منبع Engadget
نویسنده آرش زاد