ویندوز فون‌هایی برای رده میانی

نوکیا تلفن‌های هوشمند لومیا ۷۲۰ و ۵۲۰ را معرفی کرد

نوشته آرش زاد 07 اسفند 1391

نوکیا در کنفرانس ویژه خود در نمایشگاه MWC از دو تلفن هوشمند ویندوز فونی رونمایی کرد. این دو گوشی که می‌توان آن‌ها را در رده میانی تلفن‌های ویندوزی به حساب آورد، برای ایجاد رقابت بهتر با سایر پلتفرم‌هایی نظیر اندروید از طرف این شرکت وارد بازار خواهند شد تا نوکیا بتواند از این طریق، شانس خود را برای جلب نظر مشتریان متوسط بازار امتحان کند.

sg_nokia_mwc2013_221-580x325.jpg

لومیا ۷۲۰

این تلفن هوشمند دارای صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل است. نوکیا از یک پردازنده دو هسته‌ای ۱ گیگاهرتزی همراه با ۵۱۲ مگابایت رم برای لومیا ۷۲۰ استفاده کرده است.

این گوشی تنها ۹ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن نیز ۱۲۸ گرم است. طبق گفته نوکیا، دوربین ۶.۷ مگاپیکسلی با لنز کارل زایس در این گوشی به شما امکان تجربه عکس برداری بسیار خوبی را در محیط روشن و تاریک خواهد داد.

این گوشی ۳۴۱ دلار قیمت خواهد داشت و در اواخر سه ماهه اول سال جاری وارد بازار خواهد شد.

sg_nokia_mwc2013_7-580x325.jpg

لومیا ۵۲۰

نوکیا در کنار معرفی لومیا ۷۲۰، تلفن هوشمند ارزان‌تری را هم معرفی کرده است تا طیف مخاطب میانی بازار را به سوی خود جذب کند. لومیا ۵۲۰ دارای ویژگی‌های معمولی است که احتمالا نظر قشر جوان‌تر بازار را جلب می‌کند.

sg_nokia_mwc2013_0.jpg

این دستگاه یک صفحه نمایش ۴ اینچی با رزولوشنی مشابه لومیا ۷۲۰ دارد. این گوشی دارای پردازنده دو هسته‌ای ۱ گیگاهرتزی Snapdragon همراه با ۵۱۲ مگابایت رم است. نوکیا برای دوربین این دستگاه نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

نوکیا لومیا ۵۲۰ را با قاب‌های زرد، قرمز، سفید و آبی عرضه خواهد کرد. این گوشی با توجه به این مشخصات ۱۸۳ دلار قیمت دارد و در حال حاضر به‌عنوان ارزان‌ترین تلفن هوشمند ویندوز فون ۸ شناخته می‌شود.