لومیا ۵۱۰، گوشی ویندوزفونی و مقرون به‌ صرفه نوکیا

نوشته آرمان حسینی 03 آبان 1391

بعد از انتشار شایعات متعدد، نوکیا سری جدید گوشی‌های لومیا را معرفی کرد. این گوشی که لومیا ۵۱۰ نام دارد، مجهز به ویندوز فون ۵. ۷ است و صفحه نمایش آن ۴ اینچی خواهد بود. دلیل استفاده از ویندوز فون ۵. ۷ در این مدل، وجود پردازنده تک‌هسته‌ای S1 (اسنپ‌دراگون) است که امکان به‌ روزرسانی نسخه ۸ ویندوزفون را از کاربران سلب می‌کند.

lumia510-1.jpg

گوشی جدید نوکیا از لحاظ سخت‌افزاری چندان قدرتمند نیست و با رم ۲۶۵ مگابایتی خود کار چندانی از پیش نمی‌برد اما برای کسانی که ویندوزفون ۵. ۷ نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند و نمی‌خواهند هزینه زیادی را پرداخت کنند، انتخاب مناسبی است. همچنین این گوشی در آینده‌ای نزدیک به ویندوز فون ۸. ۷ آپدیت می‌شود و قیمت تمام شده آن برای کاربران حدود ۲۰۰ دلار خواهد بود.

از دیگر مشخصات این گوشی مقرون به‌ صرفه می‌توان به دوربین ۵ مگاپیکسلی و ظرفیت ۴ گیگابایتی اشاره کرد. وجود فضای ۷ گیگابایتی اسکای‌درایو در این گوشی می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را پوشش دهد، به شرطی که سرعت اینترنت آن‌ها اجازه استفاده از چنین حجمی را بدهد. بعد از لومیا ۷۱۰، ۶۱۰، ۸۰۰، ۹۰۰ و ۹۲۰، نوبت به مدل ۵۱۰ رسید تا سبد نوکیا و مایکروسافت کامل‌تر شود. نظر شما در رابطه با سری لومیای نوکیا چیست؟