Nokia Lumia 820 به جمع ویندوزی‌ها پیوست

نوشته محمد حسین ملک 15 شهريور 1391

بعد از معرفی و رونمایی از Lumia 920 Pureview، یکی از بهترین مدل‌های نوکیا در سال‌های اخیر، نوبت به مدل پایین‌تر Lumia 820 رسید تا عرض اندام کند. هر چند مدل‌های نام برده شده در بسیاری موارد تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند،‌ اما نوکیا در راستای سیاست جذب طیف بیشتری از کاربران، اقدام به حذف بعضی ویژگی‌ها از جمله تکنولوژی Pureview در این مدل نموده است.

nokia-lumia-820.jpg

با وجود اندازه کوچکتر Lumia 820، دو مدل جدید نوکیا از لحاظ طراحی تفاوت چندانی با یگدیگر ندارند و هر دو از بدنه پلی‌کربنات بهره می‌برند. Lumia 820 در قلب خود از همان پردازنده به کار رفته در مدل Lumia 920،‌ یعنی Snapdragon S4 دو هسته‌ای با قدرت ۱.۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند. صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با قابلیت‌های مشابه، تکنولوژی NFC، باتری با قدرت ۱۶۵۰ آمپر بر ساعت به همراه پورت microSD برای ارتقا حافظه، از دیگر قابلیت‌های این مدل هستند.

تفاوت قابل توجه بین Lumia 920 و مدل فعلی، به عدم وجود برند Pureview در بخش عکسبرداری و استفاده از لنز کارل زایس در دوربین مدل Lumia 820 است. اما قابلیت‌های اختصاصی دیگری همچون نقشه‌های نوکیا برای راهیابی مسیر، سیستم City Lens و … در تولید هر دو مدل به کار گرفته شده است. (توضیحات مربوط به این ویژگی‌ها را در خبر رونمایی از Lumia 920 مشاهده نمایید.)

دیگر تفاوت بین این دو مدل، عدم ارائه شارژ وایرلس همراه با Lumia 820 است. البته این بدین معنی نیست که دیگر از این قابلیت نمی‌توانید استفاده کنید. بلکه در صورت علاقه به استفاده از این نوع شارژ باید هزینه جداگانه‌ای را برای آن پرداخت نمایید.

کنفرانس مشترک نوکیا و مایکروسافت با رونمایی از این مدل و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ به پایان رسید. نوکیا هر آنچه در آستین پنهان داشته بود را بر روی صحنه آورد تا آغازگر رقابت تازه‌ای در دنیای موبایل شود. اکنون نوبت به انتظار برای از راه رسیدن مدل‌های دیگر دارای سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ و آغاز رقابت تازه بین مایکروسافت،‌ اپل، گوگل و حتی موزیلا در جنگ بین سیستم‌عامل‌های موبایل رسیده است. برنده نهایی کدام خواهد بود؟