طراح تایم‌لاین فیس‌بوک، این شرکت را ترک می‌کند

نوشته مرضیه فلاح 28 فروردين 1392

نیکولاس فلتون، طراحی که تایم‌لاین فیس‌بوک را ساخته است قصد دارد این شرکت را ترک کند. فلتون اخبار مربوط به این موضوع را به نحو شایسته‌ای در تایم‌لاین صفحه فیس‌بوکش عنوان کرده است. او اعلام نکرده که پروژه بعدی‌اش چه خواهد بود وتنها گفته است که قصد رفتن به نیویورک را دارد. او همچنین اظهار داشته که از محصولات آینده فیس‌بوک که در آن‌ها دخیل بوده است مطمئن است.

nicholas-felton.jpg

پیام کامل Felton به شرح زیر است:

در تاریخ ۱۹ آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی وارد دفتر فیس‌بوک در پالو‌آلتو شدم و پروژه تایم‌لاین را آغاز کردم. دو سال گذشت، خیلی شب‌ها تا دیروقت بیدار بودم تا بعدش  بتوانیم چند تا جشن به مناسبت ارائه سرویس‌ها بگیریم و کمی دیگر شرکت را ترک خواهم گفت.

فرصت کمک به جا ‌انداختن چنین سرویس مهمی بین تعداد زیادی کاربر نقطه قوتی در کارنامه حرفه‌ای من بوده است. از کار روی این پروژه بی‌نهایت مفتخرم. از تیمی که طراحی من را ساخت سپاسگزارم  و به محصولاتی که طراحی کرده‌ام و در آینده ارائه خواهند شد اطمینان دارم.

فلتون که متخصص تجسم طراحی است با خلق مجموعه‌ای از اینفوگرافی‌ها بر اساس زندگی شخصی‌اش و قرار دادن آن‌ها در کنار هم در یک سالنامه گرافیکی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ میلادی، توجه فیس‌بوک را به خود جلب کرد.

Chris Cox، نایب رئیس بخش محصولات فیس‌بوک در کنفرانس f8 developer فیس‌بوک در سال ۲۰۱۱ درباره فلتون اظهار داشت: “به محض اینکه کارهایش را در فیس‌بوک دیدیم گفتیم: باید تلاش کنیم و این شخص را استخدام کنیم”.

اینطور که به نظر می‌رسد کار فلتون در فیس‌بوک به اتمام رسیده است. شاید دیدگاه او درباره به تصویر کشیدن اطلاعات شخصی به‌طور کامل اجرا شده و به اتمام رسیده و یا شاید فعالیت‌های او آنقدرها هم که فیس‌بوک دوست داشته مورد اقبال واقع نشده (فیس‌بوک اخیرا تغییراتی در تایم‌لاین داده است و ظاهر این تایم‌لاین جدید نسبت به نسخه اصلی ساده‌تر و سرراست‌تر است). به هر صورت، فعالیت‌های او در طراحی و اطلاعات احتمالا در اشکال دیگری ادامه خواهند داشت.