آیفون و آیپد جدید در شهریور امسال؟

نوشته رضا حموله 06 مرداد 1392

در روزهای گذشته شایعات بسیاری درباره عرضه محصولات جدید اپل به گوش رسیده و به سرعت در وبسایت‌‌های خبری منتشر شده است. وبسایت vr-zone با انتشار خبری از احتمال عرضه دو محصول به نام‌های iPhone 5S و iPhone Lite خبر داده است. این وبسایت با قطعیت بیشتری نسبت به گذشته به این خبر پرداخته است. این سایت با قابل پیش‌بینی خواندن این موضوع، به سخنان مدیرعامل اپل، تیم کوک اشاره کرده که سپتامر امسال را تاریخ عرضه ابزارهای جدید اپل دانسته بود.

iPhone-5-Deals-Summer-2013.jpg

وبسایت Phonearena نیز روز گذشته دوبار به این خبر پرداخت. این وبسایت ضمن انتشار خبر عرضه دو آیفون جدید، خبر از عرضه آیپد جدید نیز داده است. این سایت همچنین به خبر سایت آلمانی زبان iFun اشاره کرده که ششم سپتامبر را تاریخ دقیق معرفی محصولات جدید اپل می‌داند. این سایت از عرضه 5S با تاخیر بیشتری نسبت به دو محصول دیگر به دلیل برخی مشکلات در تولید آن اشاره کرده است.

همچنین این وبسایت در خبری دیگر به عرضه iPhone Lite اشاره کرده و قیمت آن را ۹۹ دلار می‌داند. نویسنده این خبر با توجه به دیگر گزارش‌ها، معرفی محصولات جدید را در ۱۸ سپتامبر و عرضه آن‌ها را در  ۲۷سپتامبر تخمین زده است.

با وجود عدم تایید این خبرها توسط منابع معتبر،‌ می‌توان حدس زد که تا پایان سال ۲۰۱۳ و شاید بسیار زودتر از آن، محصولات جدید اپل معرفی خواهند شد.

iPhone 5 به عنوان محصول قبلی اپل از سری آیفون، شهریورماه سال گذشته معرفی شده بود و با توجه به سیاست‌های معمول اپل، عرضه محصولات جدید پس از یک سال می‌تواند قابل پیش‌بینی باشد.