موتورولا Moto X را به طور رسمی معرفی کرد

نوشته آرش زاد 11 مرداد 1392

پس از ماه‌ها انتظار و درز شایعات و تصاویر مختلفی از تلفن ناشناخته موتورولا، این گوشی امروز رسما از طرف این شرکت معرفی شد. در حالی که حدود یک سال از آغاز به کار مدیریت جدی گوگل بر موتورولا می‌گذرد، اولین محصول این مجموعه که نشان گوگلی دارد، در معرض نمایش گذاشته شده است و این احتمالا آغاز یک راه جدید برای هر دو شرکت به حساب می‌آید.

hero-moto-x-google.jpg

مشخصات فنی

گوشی Moto X موتورولا دارای مشخصات سخت‌افزاری نسبتا خوبی است. این دستگاه یک پردازنده دو هسته‌ای ۱.۷ گیگاهرتزی اسنپ دراگون با سیستم پردازشی X8 همراه با پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای Adreno 320 دارد. صفحه نمایش ۴.۷ اینچی AMOLED RGBبا رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل (۳۱۶ پیکسل در هر اینچ) ۲ گیگابایت رم، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با تکنولوژی Clear Pixel در عقب و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه و اندروید ۴.۲.۲ از دیگر مشخصات این تلفن هوشمند هستند. موتورولا می‌گوید باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپری تا ۲۴ ساعت با استفاده ترکیبی یا ۱۳ ساعت مکالمه، امکان استفاده را دارد.

Motorola_Moto_X_57586940_20_620x443.jpg

شخصی سازی گوشی

رنگ‌های اصلی موتو اکس سفید و مشکی هستند اما این شرکت بخش جداگانه‌ای را با نام Motomaker در سایت خود ایجاد کرده است تا کاربران امکان ساخت تلفنی با رنگ‌های اختصاصی خود را داشته باشند. از طریق این بخش امکان انتخاب رنگ بدنه پشت دستگاه از بین ۱۸ رنگ مختلف و همچنین رنگ دور قاب دوربین و دکمه‌ها وجود دارد.

Motorola_Moto_X_57586940_01_610x436.jpg

فعلا برای بازار آمریکا

هنوز قیمت جهانی Moto X اعلام نشده است اما مشترکان اپراتور AT&T می‌توانند مدل ۱۶ گیگابایتی این دستگاه را با قیمت ۱۹۹ دلار و مدل ۳۲ گیگابایتی آن را با قیمت ۲۴۹ دلار خریداری کنند.

مانند تلفن‌های نکسوس، گوشی موتو اکس هم امکان استفاده از SD Card را ندارد و موتورولا به همه خریداران این دستگاه ۵۰ گیگابایت فضای رایگان گوگل درایو را به مدت ۲ سال هدیه می‌دهد. این گوشی قرار است از اواخر ماه آگوست یا اوایل سپتامبر روانه بازار آمریکا شود. موتورولا گفته است هنوز هیچ برنامه‌ای برای ارائه این گوشی در بازارهای اروپا و یا سایر نقاط دیگر دنیا ندارد.