در هر دقیقه، چه اتفاقاتی در اینترنت رخ می‌دهد؟

نوشته آرش زاد 12 فروردين 1391

به‌عنوان یک کاربر معمول اینترنت ممکن است در روز، کارهایی را نظیر ارسال ایمیل به دیگران، گفتگو در برنامه‌های مسنجر، ارسال نظر در سایت‌ها و وبلاگ‌ها و خریدهای آنلاین را انجام دهید و یا نهایتا اگر بتوانید، به دیدن و شنیدن ویدیوها و موزیک‌های آنلاین بپردازید. اما به جز خودتان، آیا تا به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در هر دقیقه از زمانی که در اینترنت سپری می‌کنید، جه اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است؟

What happens each minute on the Internet

تا کنون اینفوگرافیک‌های مختلفی در خصوص اتفافات در حال رخداد در اینترنت طی بازی‌های ساعتی و روزانه منتشر شده است. یکی از جدیدترین اینفوگرافیک‌های مربوط به این موضوع را روز گذشته، شرکت اینتل در صفحه گوگل پلاس خود منتشر کرده است که اطلاعات بسیار جالبی دارد.

طبق اطلاعات موجود در این اینفوگرافیک، در هر دقیقه ۲۰ نفر قربانی حملات فیشینگ می‌شوند، ۱۳۵ نفر گرفتار شبکه‌های بات‌نت می‌گردند، ۴۷.۰۰۰ اپلیکیشن دانلود می‌شود، ۲۰۴ میلیون ایمیل ارسال می‌گردد، ۶ مقاله جدید در ویکی‌پدیا به‌ثبت می‌رسد، ۱.۳۰۰ نفر به کاربران موبایل اضافه می‌شوند، آمازون ۸۳ هزار دلار کالا به‌فروش می‌رساند، ۱۰۰ اکانت جدید در لینک‌دین و ۳۲۰ اکانت در توییتر ساخته می‌شود، ۱۰۰.۰۰۰ توییت در توییتر ارسال می‌گردد، ۲۷۷.۰۰۰ لاگین در فیسبوک به‌ثبت می‌رسد، ۶۱.۰۰۰ ساعت موزیک در پاندورا شنیده می‌شود، ۲۰ میلیون عکس در فلیکر دیده و ۳۰۰۰ عکس جدید ارسال می‌شود، ۲ میلیون جستجو در گوگل انجام می‌گیرد و نهایتا، ۱.۳ میلیون ویدیو در یوتیوب مشاهده و ۳۰ ساعت ویدیو نیز در آن آپلود می‌گردد.

لازم به تکرار است که همه این اتفاقات تنها در یک دقیقه رخ می‌دهند و همه این آمار نشان‌دهنده سرعت سرسام‌آور تکنولوژی‌های رو به رشد موجود در اینترنت و وابستگی کاربران امروزی به آنان است.

شما در یک دقیقه از زمانی که در اینترنت سپری می‌کنید چه کارهایی را انجام می‌دهید؟