همزمان با عرضه نسخه دسکتاپ

سرویس SkyDrive مایکروسافت با ۷ گیگابایت فضای رایگان

نوشته آرش زاد 05 ارديبهشت 1391

حدود دو ماه پیش بود که اطلاعاتی درباره نسخه دسکتاپ سرویس ابری SkyDrive مایکروسافت به گوش می‌رسید. این شرکت روز گذشته با انتشار مطلبی، خبر از عرضه این نسخه داد و به معرفی ویژگی‌های جدیدی از آن پرداخت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش فضای ۲۵ گیگابایتی این سرویس و ارائه ۷ گیگابایت فضای رایگان به کاربران مایکروسافتی اشاره کرد.

Microsoft SkyDrive

به نظر می‌رسد مایکروسافت تصمیم گرفته است تا در ارائه خدمات رایگان ابری خود به کاربرانش تجدید نظر کند. حالا این شرکت با عرضه نسخه دسکتاپ برای سیستم‌های عامل ویندوز ۸، ۷، ویستا و نیز سیستم‌عامل مک، قصد برداشتن گام بزرگی در جهت رقابت با سرویس‌های محبوب دیگری نظیر Dropbox دارد.

البته گروهی عقیده دارند که مایکروسافت قصد داشت تا  قبل از معرفی سرویس Google Drive از ویژگی‌های جدید اسکای‌درایو پرده‌برداری کند. هرچند که این شرکت کماکان اقدامی برای عرضه نسخه اندروید سرویس ابری خود نکرده است.

کاربرانی که از گذشته، دارای ۲۵ گیگابایت فضای رایگان بوده‌اند می‌توانند از طریق گزینه آپگرید رایگان، محدودیت ۷ گیگابایتی خود را ارتقا دهند.

مایکروسافت اعلام کرده است که حدود ۹۹ درصد کاربران می‌توانند از ۷ گیگابایت فضای رایگان استفاده بهینه نمایند و در صورت نیاز به افزایش فضا، آن‌را در بسته‌های جداگانه خریداری کنند.

برای دریافت و نصب نسخه دسکتاپ SkyDrive می‌توانید به این آدرس مراجعه نمایید.