آیا مدیر فعلی فورد مدیرعامل بعدی مایکروسافت می‌شود؟

نوشته مرضیه فلاح 06 مهر 1392

استیو بالمر قرار است پس از ۱۴ سال داشتن پستی ارشد در مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ بازنشسته شود، بنابراین بالطبع بسیاری افراد از خود پرسیده‌اند که چه کسی ممکن است جانشین مدیر اجرایی ارشد این شرکت شود؟

فورد

خب، اخباری حاکی از این است که Alan Mulally مدیر اجرایی ارشد شرکت خودروسازی فورد قرار است جانشین وی باشد. بنا به گزارش AllThingsD ظاهرا او بیشترین شانس را برای دریافت این پست دارد. این وب‌سایت چندین منبع را بدون ذکر نام عنوان کرده و تاکید کرده است که Mulally هنوز وارد مذاکرات رسمی نشده اما صحبت‌های وی با مایکروسافت جدی بوده است.

گفته می‌شود با اینکه Mulally در ابتدا خیلی مشتاق پذیرش این پست نبوده است، دارد از این ایده خوشش می‌آید. ظاهرا این آقا خانه‌ای در سیاتل دارد که به دفتر مرکزی مایکروسافت در این شهر نزدیک است و او پیش‌تر زمانی که مدیر اجرایی ارشد در شرکت هواپیماهای تجاری بوئینگ بوده در آن زندگی می‌کرده و همیشه به فکر بازگشت به این شهر بوده است.

مدیر اجرایی ارشد فورد در جلسه داخلی سازماندهی جدید اخیر شرکت به بالمر گفته است که علایق محکم و موثری به مایکروسافت دارد اما Mulally علی‌رقم شرایطش باید در رقابت هم شرکت کند. استفان الوپ از نوکیا ابتدا به عنوان یک جانشین مناسب برای بالمر در نظر گرفته شده بود. او از طریق کسب‌و‌کار چند میلیارد دلاری نوکیا به مایکروسافت رسیده است. علاوه بر این مایکروسافت از میان کارمندان خودش نیز Tony Bates را هم به عنوان یک گزینه در نظر دارد.

گذشته از منابع اطلاعاتی، به عنوان آخرین مدرک درباره اینکه مدیر اجرایی ارشد بعدی مایکروسافت چه کسی خواهد بود، Kara Swisher از AllThingsD اشاره نموده است که Mulally به ایمیل‌ها و سوالات وی پاسخ نگفته است. این امر عادی نیست زیرا او یکی از مدیران ارشد مورد علاقه این خانم است و معمولا صحبت‌های عمومی‌اش را برای او مطرح می‌کند.