Liquipel، تکنولوژی که گوشی شما را ضد آب می‌کند

نوشته آرش زاد 28 دي 1390

آب، یکی از بزرگ‌ترین دشمنان لوازم الکترونیکی است! خیلی از ما ممکن است خاطره خوبی را از خراب شدن تلفن‌های همراه خود به‌وسیله افتادن در آب و یا خیس شدن ناگهانی در زیر باران و مکان‌های مرطوب نداشته باشیم. تا کنون، مدل‌های معدودی از گوشی‌های همراه از طرف شرکت‌های سازنده تلفن تولید شده‌اند که می‌توانند در مقابل این قضیه مقاوم باشند. اما فرض کنید امکانی فراهم شود که بتوانید همین گوشی فعلی که از آن استفاده می‌کنید را ضد آب کنید؛ چقدر خوب می‌شد؟!

liquipel-longlasting.jpg

شرکت Liquipel با معرفی تکنولوژی جدیدی تلاش کرده است تا ایده ضد آب کردن گوشی‌های همراه را به واقعیت تبدیل کند. این شرکت با مشخص کردن تعدادی از مدل گوشی‌های خاص، به مشتریان آن‌ها گفته است که می‌توانند با ارسال گوشی خود برای‌شان، پس از چند روز همان دستگاه را به‌صورت ضد آب دریافت نمایند.

در فیلم‌هایی که این شرکت منتشر کرده است، می‌توان گوشی‌های مختلفی را در حالی که در آب غوطه‌ور شده‌اند و بدون مشکل کار می‌کنند را مشاهده کرد. فناوری خاص نانو که Liquipel از آن استفاده می‌کند، پوششی هزار بار باریک‌تر از یک تار موی انسان را روی گوشی ایجاد می‌نماید. چشم انسان قادر به دیدن این موضوع نیست و به همین دلیل، در حال حاضر می‌توان تعداد محدودی از گوشی‌های شرکت‌های خاص را از این‌طریق، ضد آب کرد.

مدل‌هایی مانند iPhone 4s، iPhone 4، HTC Evo 4G، Motorola Droid X/X2 و Samsung Charge از جمله این گوشی‌ها هستند. شرکت Liquipel امیدوار است بتواند به‌زودی از طریق این فناوری، کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند را به استفاده از این ویژگی روی محصولات تولیدی خود مجاب نماید. در حال حاضر کاربران می‌توانند با پرداخت ۵۹ دلار، گوشی خود را ضد آب کنند.