ال‌جی تولید انبوه نمایشگرهای منعطف را برای تلفن‌های هوشمند آغاز می‌کند

نوشته مرضیه فلاح 16 مهر 1392

به نظر می‌رسد ال‌جی برای آغاز به تولید صفحه نمایش‌های منعطف برای تلفن‌های هوشمند برنامه‌ریزی کرده است. تاکنون درباره LG Z و G Flex مطالبی شنیده‌ایم اما تا این لحظه هنوز مشخص نشده است که آیا این دو مدل یکی هستند و یا این نام‌ها، نام دو دستگاه متفاوت‌‌اند. درحالی‌ که باید منتظر بمانیم تا ببینیم این دو دستگاه در چند روز یا چند هفته آینده وارد بازار می شوند یا خیر، ال‌جی برنامه‌های خود را برای ورود به مرحله تولید انبوده صفحه نمایش‌های منعطف OLED اعلام کرده است و مدعی است این اولین صفحه نمایش منعطف جهان خواهد بود.

5-inch-Plastic-OLED_2.jpg

پیش‌تر شرکت‌های دیگری از جمله سامسونگ نیز صفحه نمایش‌های منعطف را نمایش داده بودند اما اگر بر اساس تولید انبوه و تجاری کردن به موضوع بپردازیم ال‌جی قطعا نفر اول خواهد بود.

صفحه‌ نمایش‌‌های OLED منعطف ال‌جی به جای شیشه از لایه‌های پلاستیکی ساخته می‌شوند که موجب ارائه صفحه نمایشی با قابلیت خم شدن و همینطور نشکن می‌شود. مطمئن نیستیم که این صفحه نمایش به واقع نشکن باشد، اما انتظار داریم که اگر تلفن‌مان بیفتد و یا اگر سهوا روی آن بنشینیم صفحه نمایشش خرد نشود. انتظار می‌رود ضخامت این صفحه نمایش فقط ۴.۴ میلی‌متر و وزنش ۷.۲ گرم باشد که همین خصوصیات آن را از صفحه نمایش‌های فعلی موجود روی تلفن‌های هوشمند سبک‌تر و باریک‌تر می‌کند.

طبق گفته‌های دکتر Sang Deog Yeo نایب رئیس و مدیر ارشد فناوری ال‌جی:  “انتظار می‌رود بازار صفحه نمایش منعطف به سرعت رشد یابد، زیرا که قرار است این فناوری گسترش یافته و به اپلیکیشن‌های متنوع شامل صفحه نمایش خودروها، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی نیز راه پیدا کند. هدف ما این است که به پیشروی بازار صفحه نمایش منعطف تبدیل شویم و سال آینده محصولاتی با عملکرد بهتر و طراحی‌های متفاوت معرفی کنیم.”