عرضه لانچر اپلیکیشن‌های گوگل کروم برای کاربران ویندوز

نوشته مرضیه فلاح 30 تير 1392

کاربران ویندوز می‌توانند App Launcher گوگل کروم را دانلود کرده و فعال کنند. این کار امکان دسترسی لحظه‌ای به سرویس‌های تحت وب گوگل مانند مرورگر کروم، جی‌میل، گوگل درایو و فروشگاه کروم را فراهم می‌آورد.

147380203-645x250.jpg

این لانچر در واقع میانبری به صفحه اول مرورگر کروم است که در آن در یک جدول افقی آیکون‌های بزرگ و رنگی برای دسترسی به افزونه‌‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی گوگل نمایش داده می‌شود. به گفته وبلاگ انگجت، این لانچر جدید در اصل برای سیستم‌عامل کروم و به عنوان راهی برای اجرای سرویس‌های خود گوگل و تکرار قابلیت موجود در تسک‌بار دسکتاپ سنتیِ سیستم‌عامل، ساخته شده بود.

Chrome launcher menu

توسعه کروم توسط گوگل در مقام پلتفرمی وسیع‌تر و پرقابلیت، به همراه تمایل آن شرکت به جذب افراد بیشتر در سرویس ابری خود، توسعه بعدی آن به ویندوز را نیز توجیه می‌کند. با اینکه خیلی از کاربران هنوز هم اپلیکیشن‌های اصلی ویندوز را به اپلیکیشن‌های کروم ترجیح می‌دهند، سرویس‌های مثل گوگل درایو و توییت‌دک، اپ لانچر جدید قطعا بخشی از حساسیت‌های موجود را از بین خواهد برد.

این لانچر همانگونه که انتظارش را دارید کار می‌کند، در ویندوز ۷ و ویندوز ۸ یک آیکون مربع شکل روی تسک‌بار و صفحه استارت نمایش داده می‌شود. با یک کلیک اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های کروم در مستطیل کوچکی نمایش داده می‌شوند و کاربر می‌تواند در بخش بالایی این مستطیل به جستجو نیز بپردازد.

آنطور که در ماه می میلادی هم در مقاله‌ای درباره کرومیوم گفته شد، گوگل مشغول تلاش برای انتقال این لانچر به OS X هم هست. پیش‌ از آن نیز در فوریه سال جاری خبر ارائه لانچر برای ویندوز مطرح شده بود و همین امر تصدیق می‌کند که نسخه‌های OS X و لینوکسی نیز در راه هستند.