با همکاری کیا موتورز

گوگل سرویس نقشه خود را به اتومبیل‌ها می‌برد

نوشته آرش زاد 13 دي 1391

در حالی که اواخر سال گذشته میلادی نوکیا خبر از همکاری با شرکت‌های مطرح ماشین سازی مانند BMW، مرسدس و هیوندای برای عرضه نسخه ویژه نقشه‌های خود روی مدل‌های جدید اتومبیل‌های این کارخانه‌ها داد، حالا گوگل نیز قصد دارد به‌طور جدی وارد این رقابت شود.

google

طبق اعلام سایت PRNewswire، امروز شرکت کره‌ای Kia Motors خبر از همکاری با گوگل برای استفاده از سرویس‌های Maps و Place این مجموعه در مدل‌های جدید Sorento CUV داد.

این مدل‌ها که قرار است در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند، دارای امکاناتی روی نقشه خود هستند که به کمک ویژگی‌های نقشه گوگل بهینه شده‌اند. مواردی مانند مسیریابی نقطه به نقطه و نمایش مکان‌های نزدیک مورد علاقه به راننده ماشین، از جمله ویژگی‌هایی است که قرار است به کمک سرویس‌های گوگل به خودروهای Kia بیاید.

در کنار گوگل و نوکیا، نقشه‌های اپل با توجه به ضعف‌های زیادی که در ابتدای عرضه دارند، هنوز مورد توجه کارخانه‌های ماشین‌سازی قرار نگرفته‌اند اما از آنطرف، اپل سرویس Siri خود را بخوبی توسعه داده است تا کارخانه‌های بزرگ زیادی مانند General Motors در مدل‌های جدید خودروهای خود از ویژگی‌های آن استفاده نمایند.