فعلا خبری از نقشه گوگل برای دستگاه‌های اپل نیست

نوشته آرش زاد 04 مهر 1391

به‌نظر می‌رسد سیاست‌های تازه دو شرکت اپل و گوگل جهت ادامه همکاری‌های گذشته، روال جدیدی را آغاز کرده است. پس از آن‌که اپل به‌طور رسمی از برنامه نقشه اختصاصی خود در سیستم‌عامل iOS 6 پرده‌برداری کرد، کاربران نسبت به حذف برنامه Google Maps در این پلتفرم اعتراضات مختلفی را بیان کردند.

google-co-maps-600-238.jpg

روزهای پیش بر اساس شایعات اعلام شده گمان می‌رفت که گوگل نسخه iOS برنامه خود را جهت تایید برای اپل ارسال کرده است اما اریک اشمیت، امروز با رد این خبر گفت ما هنوز کاری را در این رابطه انجام نداده‌ایم.

اپل روز گذشته به‌طور رسمی خبر داد که صاحبین بیش از ۱۰۰ میلیون از دستگاه‌های iOS، گجت‌های آیفون، آیپد و آیپاد خود را به نسخه ۶ سیستم‌عامل iOS بروز رسانی کرده‌اند و از نقشه جدید اپل استفاده می‌کنند. بازخوردهای منفی که به‌دلیل وجود ضعف‌های مختلف در نقشه اپل اعلام شده‌اند نشان می‌دهد کماکان کاربران زیادی ترجیح می‌دهند تا از نقشه گوگل روی دستگاه خود استفاده نمایند.

در حال حاضر برداشت‌های مختلفی نسبت به این تصمیم گوگل اعلام شده‌اند اما مطمئنا این شرکت با چنین عکس‌العملی، ضمن به رخ کشیدن قدرت خود احتمالا قصد دارد کاربران بیشتری را به سمت استفاده از سیستم‌عامل اندروید سوق دهد.