جیمیل قابلیت ترجمه خودکار ایمیل‌ها را اضافه کرد

نوشته آرش زاد 13 ارديبهشت 1391

روز گذشته سرویس جیمیل با اضافه کردن چندین قابلیت کاربردی، سیستم خود را به‌روز رسانی کرد. این تغییرات که برخی از آن‌ها، پیش از این از بخش آزمایشگاه جیمیل قابل دسترس بودند، حالا به‌طور مستقیم به امکانات اصلی سرویس اضافه شده‌اند.

gmail

یکی از قابلیت‌های کاربردی جدید، امکان ترجمه خودکار ایمیل‌هاست. این ویژگی که از طریق سیستم مترجم گوگل انجام می‌گیرد، به کاربر این اجازه را می‌دهد تا ایمیل‌های دریافتی خود را به‌صورت خودکار به زبان دیگری ترجمه نماید. هرچند در صورتی که شما چند زبانه باشید، امکان تعیین خودکار ترجمه‌ها وجود نخواهد داشت اما خودکار بودن این ویژگی باعث می‌شود بتوانید همواره ایمیل‌ها را به زبان دوم مشاهده کنید.

یکی دیگر از تغییرات صورت گرفته، امکان مشاهده عنوان ایمیل‌های دریافتی در بخش عنوان صفحه مرورگر است. در واقع از این طریق قادر خواهید بود تا عنوان ایمیل خود را در برگه مرورگر مربوط به جیمیل خود مشاهده کنید. همچنین ویژگی Smart Mute در آپدیت جدید این امکان را به شما می‌دهد تا بحث‌های ایمیلی طولانی را از اینباکس خود حذف کنید.

اما در کنار ویژگی‌های جدید، برخی امکانات قبلی موجود در جیمیل نیز حذف شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به Mouse Gestures، Inbox Preview، Hide Unread Counts و Custom Date Formats اشاره کرد.