فیس‌بوک بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

نوشته آرش زاد 05 ارديبهشت 1391

آخرین آماری که از سایت فیس‌بوک منتشر شده است نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی در حال حاضر ۹۰۱ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته، ۳۳ درصد رشد داشته است. این آمار که مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ میلادی است مشخص می‌کند ۵۲۶ میلیون کاربر (حدود ۵۸ درصد) به‌طور روزانه به فیس‌بوک خود سر می‌زنند که نسبت به سال قبل، افزایش ۴۱ درصدی داشته است.

facebook

کاربران فیس‌بوک که در حال حاضر ۱۳ درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهند، در روز ۳.۲ میلیارد کامنت و لایک در این شبکه اجتماعی به ثبت می‌رسانند و همین‌طور، ۳۰۰ میلیون عکس توسط این دسته در فیس‌بوک آپلود می‌شود.

همچنین بر اساس این آمار، در مجموع ۱۲۵ میلیارد ارتباط دوستی در این شبکه تشکیل شده است.

facebook

اما در بخش درآمد، در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی (انتهای ۳۱ مارس)، فیس‌بوک ۱.۱ میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد ۴۴.۷ درصد رشد بوده است ولی از طرفی، سود حاصل از درآمد خالص این شرکت نسبت به سال گذشته ۱۳۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه به سال قبل، ۱۰.۷ درصد نزول پیدا کرده است.

صبح روز گذشته، فیس‌بوک ۶۵۰ اختراع ثبت شده را از مایکروسافت ( که این شرکت نیز آن‌ها را در همین ماه از AOL خریداری کرده بود)، به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار خریداری کرد تا به کمک آن‌ها، در برابر یاهو ظاهر شود. یاهو چندی پیش فیس‌بوک را به‌دلیل نقض حق اختراعات ثبت شده این شرکت متهم کرده بود.