با افزایش آمار نفوذ به اطلاعات کاربران

بیت تورنت سرویس چت ایمن و رایگان خود را معرفی کرد

نوشته آرش زاد 09 مهر 1392

بیت تورنت امروز یک سرویس تازه که BitTorrent Chat نام گذاری شده است را با هدف ارائه پلتفرم پیام‌رسانی بدون سرور به همه کاربران، معرفی کرد. این شرکت از کاربران دعوت می‌کند نسخه آلفای این سرویس را در آدرس labs.bittorrent.com بررسی کنند.

bittorrent-chat.jpg

می‌توانید همین الآن این سرویس را درخواست کنید، اما به گفته بیت تورنت تنها عده کمی از کاربران به این سرویس دعوت می‌شوند. این که این تعداد چند نفر است کاملا روشن نیست.

خود شرکت اذعان می‌دارد که نمی‌داند چه اتفاقی برای این سرویس خواهد افتاد، اما یک بینش دارد: چت بدون سرور خصوصی، ایمن و رایگان است. جای تعجب ندارد که این سرویس از پروتکل بیت تورنت استفاده می‌کند.

بیت تورنت تجربه‌اش در پیام‌رسانی بدون سرور را با ذکر گزارشی از Symantec توجیه می‌کند. این گزارش اشاره دارد که بیش از ۶ میلیون کاربر تنها در طول سال جاری به دلیل نفوذ افراد ناشناس به داده‌هایشان تحت فشار بوده‌اند. ظاهرا رقم خاص ایالات متحده بنا بر گفته‌های گزارش به این شکل است : “در سال ۲۰۱۲ میلادی، مرکز منابع سرقت هویت (ITRC) ۴۴۷ ورود غیر قانونی به اطلاعات را در ایالات متحده مستند ساخته است که شامل ۱۷۳۱۷۱۸۴ پرونده می‌شود. در نیمه اول سال ۲۰۱۳ تا کنون ۲۵۵ حادثه سرقت اطلاعات اتفاق افتاده است که ۶۲۰۷۲۹۷ پرونده را شامل می‌شود.”

در نتیجه بیت تورنت اظهار می‌کند:

بنابراین داریم در آزمایشگاه‌ها روی چیزی کار می‌کنیم که می‌تواند مشکلات امنیتی چت‌ها را حل کند. چت بیت تورنت فناوری توزیع شده را به ایده چت خصوصی اضافه می‌کند. هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم پیام‌های شما مال خودتان خواهند بود؛ خصوصی، ایمن و رایگان.

متاسفانه، جزئیات بیان شده در ارتباط با چت بیت تورنت بسیار کم هستند. گمان می‌کنیم این سرویس به صورت یک برنامه روی کامپیوتر ارائه شده و سپس نسخه موبایل آن نیز عرضه می‌شود. گر چه می‌تواند هم‌زمان برای هر دوی این دستگاه‌ها ارائه شود.

منبع Mashable
نویسنده آرش زاد