طراحان وب در برابر برنامه‌نویسان وب! (اینفوگرافیک)

منتخب نوشته آرش زاد 25 آبان 1389

در نگاه اول ممکن است بتوانید تشابهات زیادی را بین ۲ قشر تاثیرگذار وب، یعنی طراحان و برنامه‌نویسان بیابید اما در عمل این دو تفاوت‌های زیادی را باهم دارند! می‌توان این تفاوت‌ها را در موارد مختلفی، از میزان سطح درآمد گرفته تا چیزهای دیگر مشاهد کرد. برای کاربرانی که چندان با این مقوله آشنا نیستند باید بگوییم که طراحی یک وب‌سایت علاوه بر داشتن یک ظاهر زیبا (که به عهده طراح وب است)، باید پیکربندی مناسبی را نیز در پس ماجرا داشته باشد. کاری که تنها از عهده یک برنامه‌نویس وب برمی‌آید.

web-designers-versus-web-developers-little.jpg

البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در ایران، این دو قشر چندان با یکدیگر تفاوتی ندارند و کسی که کار طراحی وب‌سایت می‌کند عملا یک آچار فرانسه است اما اگر بخواهیم از منظر جهانی به این قضیه نگاه کنیم همه‌چیز فرق می‌کند. اینفوگرافیک ها، معمولا در به‌نمایش در آوردن جزئیات یک مسئله به همراه شکل و تصویر بسیار کاربردی هستند. شما می‌توانید در یک عکس، درک بهتری از توضیحات مربوط به موضوع‌تان داشته باشید. این اینفوگرافیکی را هم که در ادامه می‌بینید، تفاوت و شباهت‌های موجود بین برنامه‌نویسان و طراحان وب را به‌زبانی بسیار ساده و عامیانه به نمایش می‌کشد.

web-designers-versus-web-developers-weblogina-infographic-low.jpg

می‌توانید سایز کامل آن‌را از این‌جا دریافت کنید. اگر بازخورد شما کاربران نسبت به این موضوع مثبت باشد، از این‌پس سعی می‌کنیم تا اینفوگرافیک‌های بیشتری را در زمینه وب و موضوعات مرتبط با آن برای‌تان آماده کنیم. ما را از نظرات خود در مورد این موضوع آگاه کنید.