سهم ۲۵ درصدی گوگل از ترافیک اینترنتی در ایالات متحده

نوشته رضا حموله 02 مرداد 1392

به صورت میانگین در هر روز بیش از ۶۰ درصد از دستگاه‌های متصل به وب دارای تبادل ترافیک با سرورهای گوگل هستند. این به آن معنا‌ست که مجموعا در حال حاضر گوگل از فیسبوک، نتفلیکس و توییتر بزرگتر است. تعجب‌‌آور نیست که گوگل در زمینه جستجو، با وجود فراز و نشیب، جلوتر از دیگر شرکت‌های موجود باشد، اما این شرکت حتی وقتی بازی وارد ترافیک اینترنتی می‌شود نیز آن را ادامه می‌دهد.

google-deepfield.jpg

با توجه به مانیتورینگ اینترنت شرکت Deepfield، غول دنیای وب یک رکورد جدید در اینترنت را با دارا بودن نزدیک به ۲۵ ‌درصد ترافیک وب آمریکای شمالی در سرورهای خود، به ثبت رسانده است.

بر اساس اندازه‌گیری‌های دستگاه‌های متصل به اینترنت و سهم کاربران مخاطب، گوگل اکنون در مجموع بزرگ‌تر از فیسبوک، نتفلیکس و توییتر است.” Craig Labovitz از Deepfield در وبلاگ شرکت نوشته است: “شگفت‌آور است که به طور متوسط، روزانه ۶۰ درصد از تمام تبادل ترافیک مورد استفاده کاربران اینترنت و دستگاه‌ها با سرور‌های گوگل انجام می‌شود. این تجزیه و تحلیل شامل کامپیوترها، دستگاه‌های تلفن‌ همراه و همچنین صدها دستگاه از انواع کنسول‌های بازی، لوازم خانگی رسانه‌ای و دیگر دستگاه‌هایی است که اینترنت در آن‌ها تعبیه شده.

به گفته Labovitz علاه بر موتور جستجوی گوگل و پروژه‌های زیربنایی اینترنت پرسرعت مانند فیبر گوگل‌، این شرکت در حال جذب مقدار زیادی از ترافیک وب از طریق سیستم تجزیه و تحلیل خود، میزبانی وب و پایگاه‌های تبلیغاتی است. منبع دیگر ترافیک شرکت گوگل، سرورهای “کش جهانی گوگل” هستند که توسط بسیاری از ارائه دهندگان خدمات اینترنت در ایالات متحده و بیش از ۱۰۰ کشور دیگر استفاده می‌شود.

آخرین مطالعه Deepfield درباره ترافیک اینترنتی گوگل در سال ۲۰۱۰ بود که نشان داد این شرکت تنها ۶ ‌درصد از ترافیک اینترنت را سهیم است.