گوگل به طور رسمی نکسوس ۵ را معرفی کرد

نوشته آرش زاد 10 آبان 1392

دنیای اخبار تلفن‌های هوشمند در هفته‌های گذشته بارها با شایعات و تصاویر منتسب به گوشی بعدی گوگل همراه بود تا جایی که طی روزهای گذشته تصاویر کامل و با جزئیاتی از نکسوس ۵ همراه با قیمت آن منتشر شده بود. گوگل سرانجام امروز به طور رسمی از این تلفن هوشمند اندرویدی پرده‌برداری کرد تا ارزان‌ترین رقیب قدرتمند در بین پرچمداران فعلی کمپانی‌های مختلف را روانه بازار کند.

Nexus_5_Leaked_Press_Render_Google_Server_01.jpg

نکسوس ۵ با داشتن پردازنده چهار هسته‌ای ۲.۳ گیگاهرتزی اسنپ دراگون ۸۰۰، رم ۲ گیگابایتی، صفحه نمایش ۴.۹۵ اینچی فول اچ‌دی (۴۴۵ ppi) همراه با محافظ صفحه گوریلا گلس ۳، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و قابلیت عکسبرداری HDR+ و یک دوبین ۱.۳ مگاپیکسلی برای مکالمات ویدیویی و از همه مهم‌تر، اندروید ۴.۴ کیت‌کت، یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند اندرویدی در بازار به حساب می‌آید.

google-nexus-5-2.jpg

نکسوس ۵ همچنین دارای یک باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپری نیز هست. طول این دستگاه ۱۳۷.۸۴ میلی‌متر، عرض آن ۶۹.۱۷ میلی‌متر و ضخامت آن ۸.۵۹ میلی‌متر است و ۱۳۰ گرم وزن دارد.

این گوشی که مانند مدل قبلی خود با همکاری شرکت ال‌جی تولید شده است، در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی و با قیمت‌های ۳۴۹ و ۳۹۹ دلار به صورت آنلاک روانه بازار شده است.

افراد ساکن در ایالات متحده، کاناده، بریتانیا، استرالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی از همین امروز می‌توانند این گوشی را از گوگل پلی سفارش دهند.