ویندوزفون یک دهم فروش تلفن‌های هوشمند اروپا را به خود اختصاص داد

نوشته مرضیه فلاح 27 مهر 1392

بالاخره فروش ویندوزفون هم دارد پیشرفت می‌کند. بر اساس گزارش‌ها این پلتفرم در بین پنج بازار بزرگ سراسر اروپا یک دهم فروش تلفن‌های هوشمند را در طول تابستان به خود اختصاص داده است.

smartphones-colorful-100027596-large.jpg

طی سه ماهه منتهی به ماه اگوست میلادی، ویندوزفون ۹.۲ درصد فروش را در سراسر بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا صاحب شد و بر اساس آمار ارائه شده از سوی تحلیل‌گران ثابت شد که این محصول به ‌ویژه در فرانسه (۱۲ درصد) و بریتانیا (۸.۱درصد) پرطرفدار بوده است.

این ارقام بالا‌ترین ارقام فروش این محصول تاکنون بوده‌اند و فروش پلتفرم مایکروسافت را در بزرگ‌ترین بازار آلمان، به درصد فروشی همپای فروش آیفون که نماد شرکت اپل است، رساندند.

Dominic Sunnebo مدیر بخش استراتژیک Kantar Worldpanel ComTech می‌گوید: “موج رشد اخیر ویندوزفون با گشترش محصولات نوکیا در بازارهای سطح پایین و متوسط و با گوشی‌هایی چون لومیا 520 و 620 هدایت شده است. این مدل‌ها بین سنین ۱۶ تا ۲۴ و همین‌طور ۳۵ تا ۴۹ سال به فروش خوبی دست یافته‌اند؛ دو گروه سنی اصلی که به دنبال تعادل قیمت و کارآیی در یک تلفن هوشمند هستند.

رشد و شکوفایی اندروید با تلاش‌های بازاریابی سامسونگ، پیش از سایر شرکت‌هایی مثل سونی، اچ‌تی‌سی و ال‌جی که به توسعه این پلتفرم می‌پرداختند و سهمی از فروش را به خود اختصاص داده بودند، صورت پذیرفته است.

وی می‌گوید “پس از سال‌ها افزایش سهم بازار فروش، اندروید اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ است که در آن پیشرفت چشمگیر در بازارهای فروش به مسئله‌ای سخت‌تر تبدیل شده است.”

آنچه آمار نشان می‌دهد این است که برای هر پلتفرمی یک سقف پیشرفت طبیعی وجود دارد و اندروید احتمالا به این سقف رسیده‌ است. احتمالا در دراز مدت، رشد مایکروسافت در پس استخدام نوکیا در بخش بازار متوسط خواهد بود.

گفتن اینکه اپل و مایکروسافت چگونه کسب درآمد خواهند کرد کاری دشوار است اما ممکن است ویندوزفون در دو سال آینده به مقام دوم در فروش در اروپا دست پیدا کند. ارقام فروش اپل در مقایسه با سال قبل از ۱۶.۱ درصد به ۱۴.۱ درصد کاهش یافته است.

Sunneboa می‌گوید این ارقام با آمار ایالات متحده که فروش اپل در آن هنوز بالا و حدود ۳۹.۳ درصد است در تضاد هستند.