مشکلات گوشی‌های ویندوز فون ۸ و پاسخ نوکیا و اچ‌تی‌سی

نوشته آرش زاد 30 آبان 1391

مایکروسافت از مدت‌ها قبل از عرضه سیستم‌عامل جدید ویندوز فون ۸ به فروش دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل و کسب سهم ایده‌آلی از بازار تلفن‌های هوشمند امید زیادی داشت. حالا با وجود اینکه مدت زیادی از زمان عرضه گوشی‌های ویندوز فون ۸ نمی‌گذرد، سر و صدای برخی خریداران از اشکالات موجود در دستگاه‌هایشان در آمده است.

nokia_world_stephen_elop.jpg

طبق گزارش سایت The Verge تعدادی از صاحبان گوشی HTC 8X در یکی از انجمن‌های مرتبط با مباحث ویندوزی، از ریبوت شدن ناگهانی دستگاه‌هایشان در زمان کار گله کرده‌اند.

اما این موضوع تنها به دارندگان این گوشی و یا سخت‌افزار HTC ختم نمی‌شود چرا که مبحث مشابهی نیز در انجمن پشتیبانی مایکروسافت در رابطه با این موضوع مطرح شده است که نشان می‌دهد دارندگان گوشی لومیا ۹۲۰ نوکیا نیز از ریبوت شدن گاه و بیگاه گوشی خود خبر داده‌اند. آن‌ها در کنار این موضوع، از عملکرد ضعیف باتری لومیا ۹۲۰ نیز گله کرده‌اند.

این موارد مشخص می‌کند که موضوع اشاره شده به سیستم‌عامل دستگاه‌ها مربوط می‌شود. شرکت‌های نوکیا و اچ‌تی‌سی با تایید این موضوع اعلام کرده‌اند که در حال بررسی گزارشات اعلام شده هستند. نوکیا همچنین گفته است آن‌ها بزودی بروز رسانی جدیدی را برای دارندگان گوشی‌های لومیا ۹۲۰ عرضه خواهند کرد.