آگهی استخدام مایکروسافت وجود ویندوز blue را تایید کرد

نوشته مرضیه فلاح 01 اسفند 1391

کاربران ویندوز ۸ می‌توانند منتظر امکانات بیشتری به عنوان بخشی از یک ابتکار عمل سریع و جدید مایکروسافت باشند. انتشار یک آگهی استخدام توسط مایکروسافت در روز ۱۵ فوریه وجود “ویندوز بلو” و نقشی که در بهبود تجربه استفاده از ویندوز ۸ دارد را تایید کرد. بر اساس فهرست ارائه شده، مایکروسافت در جستجوی افراد علاقمند به کار روی محور رابط کاربری ویندوز جدیدش است. سایر توضیحات در رابطه با قابلیت‌های مورد نظر این شرکت برای استخدام، حاکی از این است که مایکروسافت خواهان ظاهر جدیدی برای صفحه آغازین (استارت اسکرین) این رابط کاربری جدید هستند.

windows8ballmer.jpg

متن رسمی این آگهی به قرار زیر است:

ما نیازمند یک مهندس طراحی نرم‌افزار مجرب و ممتاز برای پیوستن به تیم کارآزموده اصلی در بخش مهندسی پایدار ویندوز هستیم. ویژگی‌های این تیم محور رابط کاربری ویندوز جدید بوده و بخش اعظم آنچه کاربران در سیستم‌عامل می‌بینند و با آن سروکار دارند را ارائه می‌کند که شامل: استارت اسکرین، تغییرات اپلیکیشن‌ها، طراحی پنجره‌ها و شخصی‌سازی است. ویندوز بلو ساخت و بهبود این موارد را در سیستم‌عامل نوید می‌دهد، استفاده از ویندوز را راحت‌تر کرده و تجربه کاربری بسیاری از کامپیوتر‌ها و دستگاه‌ها را در سراسر جهان بالا می‌برد.

ویندوز بلو احتمالا قرار است که بیش از یک سرویس‌پک باشد. بلو نیز همانند قوانین اعطای مجوز جدید شرکت به ادارات، کاملا از روش استاندارد انجام کار در “ردموند” جدا شده است. تا حد زیادی انتظار می‌رود بلو دارای امکانات جدیدی باشد؛ چیزی فراتر از یک پل به روی فاصله میان موبایل و پلتفرم‌های رومیزی و دارای API برای کمک به توسعه‌ دهندگان.

این اطلاعات جدید به صورت غیر رسمی تایید می‌کنند که کاربران ویندوز ۸ و ویندوز‌فون ۸، پیش از ارائه ویندوز ۹ می‌توانند منتظر تغیییرات بزرگی باشند اما هنوز نمی‌دانیم که این تغییرات هزینه‌ای برای آن‌ها در برخواهند داشت یا خیر.