آی‌اس‌پی‌های آلمان برای جلوگیری از جاسوسی NSA ایمیل‌های کاربرانشان را رمزگذاری می‌کنند

نوشته مرضیه فلاح 20 مرداد 1392

در پی آشکار شدن جاسوسی بین‌المللی ایمیل‌ها از سوی NSA، دو شرکت ارائه دهنده اینترنت آلمانی با رمزنگاری ایمیل‌های کاربرانشان، احتمال وقوع دوباره این کار را کاهش می‌دهند. به گزارش ABCNews دو تا از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در کشور آلمان؛ Deutsche Telekom AG (که مالک Tmobile نیز هست) و United Internet AG قصد دارند از امروز، کار رمزگذاری ایمیل‌های کاربرانشان را آغاز کنند.

3015523-poster-6026690792658b0ca682b.jpg

قرار است در ابتدا سطح رمزگذاری پایین باشد، که احتمالا دلیلش سرعت اجرا است و تنها بین سرویس ایمیل T-Online و سیستم ایمیل United Internet ایجاد امنیت خواهد نمود. این دو شرکت مدعی هستند همین میزان نیز دو سوم از “آدرس‌ ایمیل‌های اصلی” آلمان را پوشش می‌دهد.

بر مبنای این گزارش، این حرکت پاسخی مستقیم به ناراحتی‌ای است که نظارت اینترنتی NSA برای کاربران اینترنت در آلمان به وجود آورده است. این اخبار درست بعد از بررسی EFF در مورد توضیحات NSA در رابطه با چگونگی هدف قرار دادن کاربران جهت نظارت منتشر شدند و کم و بیش این مطلب را تصدیق نمودند که اگر یکی از ۶.۹ میلیارد نفر ساکنِ غیر‌آمریکایی کره زمین هستید، هدف خوبی برای حمله هستید؛ آمریکایی‌ها کم‌و‌بیش در امنیت بیشتری هستند.

دو شرکت ارائه‌دهنده ایمیل ایالات متحده با نام‌های Lavbit و Silent دیروز ظاهرا به دلیل امتناع از پاسخ مثبت به درخواست دولت آمریکا مبنی بر ارائه اطلاعات کاربرانشان تعطیل شدند.