پس از اندروید و iOS این‌بار نوبت به نسخه وب رسید

توییتر نمایش نام اپلیکیشن مورد استفاده کاربران را متوقف کرد

نوشته آرش زاد 07 شهريور 1391

به‌نظر می‌رسد شبکه احتماعی توییتر تصمیم از پیش تعیین شده‌ای را برای حذف نمایش نام اپلیکیشن‌هایی که کاربران از آن‌ها برای ارسال و مشاهده توییت‌ها استفاده می‌کنند، گرفته بود. پس از حذف امکان نمایش نام کلاینت‌ها در انتهای توییت‌ها در نسخه اندروید و iOS توییتر، این‌بار نوبت به نسخه وب این سرویس رسیده است تا دیگر امکان مشاهده اپلیکیشن‌های مورد استفاده کاربران وجود نداشته باشد.

Tweeter

طبیعتا این اتفاق، خبر بدی برای اپلیکیشن‌های ثانویه مانند Hootsuite، Ecofon، Tweetbot و بسیاری دیگر از برنامه‌ها خواهد بود چرا که دیگر نمی‌توانند با نمایش نام خود زیر توییت‌ها، کاربران جدیدی را به سوی خود بکشانند.

این حرکت حالا یکنواختی بیشتری را به توییت‌های ارسالی بخشیده است و حریم خصوصی شما را بیش از پیش محافظت می‌کند اما آیا این کار مورد رضایت کاربران این سرویس نیز هست؟

توییتر از این طریق قصد دارد تجربه توییت‌خوانی‌ها را افزایش دهد و توجهات را به محتوای توییت‌ها معطوف کند نه این‌که یک توییت، از کجا ارسال شده است. از طرفی این همان‌طور که اشاره شد، در صورت استفاده یک فرد مشهور از اپلیکیشن خاصی به غیر از اپلیکیشن رسمی توییتر، ممکن است کاربران به استفاده از آن برنامه تشویق شوند و استفاده از برنامه‌های رسمی توییتر را قطع کنند.

توییتر چندی پیش نیز با تغییر بخشی از API خود، موجب اعتراض بسیاری از برنامه‌نویسان این سرویس شد. طبیعتا سیاست‌های اتخاذ شده از سوی این شبکه، بر اساس برنامه‌های بلند مدتی است که برای کاربران خود اندیشیده است و نتیجه واکنش به این موضوع، دیر یا زود مشخص خواهد شد.