توییتر به زبان فارسی خوش‌آمد گفت

نوشته آرش زاد 05 بهمن 1390

یکی از بزرگ‌ترین نیازهای جامعه وب ایران، پشتیبانی سایت‌ها و سرویس‌های بزرگ جهان از زبان فارسی است. کاری که گوگل از چندی پیش مقدمات آن‌را به‌طور جدی برای کاربران ایرانی فراهم کرد، حالا با حمایت توییتر، مسیر بزرگ‌تری در پیش دارد. دقایقی پیش، وبلاگ توییتر با اعلام رسمی این خبر، مژده بزرگی را به کاربران فارسی‌زبان خود داد.

twitter-farsi.jpg

همان‌طور که می‌دانید، اضافه شدن زبان‌هایی مانند فارسی و عربی به‌دلیل اختلافات زیادی که با زبان انگلیسی دارند، علاوه بر موضوع ترجمه، نیازمند آماده‌سازی برخی بسترها و تغییرات سیستمی هستند تا شرایط را برای این منظور آماده نمایند. توییتر حالا با مهیا کردن این موضوع، زبان فارسی را، همراه با زبان‌های عربی، عبری و اردو به مرکز ترجمه خود اضافه کرده است تا به کمک جامعه فارسی‌زبان خود بتواند هر چه سریع‌تر آن‌را به سایت خود اضافه نماید.

پشتیبانی رسمی سایت‌های معتبر جهان از زبان فارسی می‌تواند نوید خبرهای بسیار خوبی برای فعالان این عرصه در کشور ایران داشته باشد. کاربران ایرانی می‌توانند با مراجعه به مرکز ترجمه توییتر و انتخاب زبان فارسی، به فارسی شدن بزرگ‌ترین شبکه میکروبلاگ جهان کمک نمایند. راهنماهای تهیه شده برای این منظور می‌تواند شما را در نحوه انجام این کار یاری کند.