در کنفرانس مطبوعاتی مشترک مایکروسافت و نوکیا

Nokia Lumia 920 Pureview، پرچمدار آینده نوکیا معرفی شد

نوشته محمد حسین ملک 15 شهريور 1391

مدت بسیار زیادی‌ست که عده زیادی از اهالی تکنولوژی، منتظر کنفرانس مشترک نوکیا و مایکروسافت و رونمایی از اولین اسمارت‌فون دارای ویندوز ۸ هستند. با توجه به این کنفرانس و ویژگی‌های این مدل، به نظر می‌رسد غول قدیمی دنیای دیجیتال، تمامی قوای خود را برای تولید مدلی وسوسه انگیز و با ویژگی‌های جدید جمع نموده تا بتواند پرچم ویندوزفون ۸ را در بین بزرگان فعلی بازار همچون آندروید و iOS بالا نگاه دارد.

nokia_lumia_920_official_].jpg

از نظر مشخصات فنی، پرچمدار جدید نوکیا در رده مدل‌های کلاس بالا جای می‌گیرد. صفحه نمایش ۴.۵ اینچی از نوع +PureMotion HD و  با استاندارد 720P که کیفیتی بالاتر از صفحه نمایش‌های HD دیگر را در اختیار می‌گذارد و در نور مستقیم آفتاب محتویات صفحه نمایش را کاملا واضح را نمایش می‌دهد، استفاده از اژدهای دوهسته‌ای معروف Qualcomm با نام S4 Snapdragon و سرعت ۱.۵ گیگاهرتز به عنوان قلب پردازشی و همچنین برند معروف عکسبرداری نوکیا با نام Pureview که در اختیار سنسور ۸ مگاپیکسل قرار گرفته است، این ادعا را اثبات می‌نماید. 

ویژگی‌های دوربین نوکیای جدید، تنها به دوربین با تکنولوژی Pureview ختم نمی‌شود. فیلبمرداری با استاندارد ۱۰۸۰‌P و وجود تکنولوژی "لنز‌های چرخان" که سبب از بین رفتن تمامی لرزش‌های دست در حین عکسبرداری و فیلم‌برداری می‌شود، تجربه‌ای ایده‌آل در استفاده از دوبین موبایل پدید می‌آورد. 

از دیگر قابلیت‌های اختصاصی نوکیا، نقشه‌های آن است که البته چندین استان از کشور خودمان را هم شامل می‌شود. این نقشه‌ها با راهنمای صوتی مسیر به صورت لحظه‌ای نقش یک دستگاه GPS کوچک را در حین رانندگی و پیاده روی ایفا خواهند نمود.

قابلیت دیگر نوکیا Lumia 920 Pureview، به استفاده از تکنولوژی CityLens برمی‌گردد و به عبارتی دیگر‌،‌ می‌توان آن را سورپرایز جدید نوکیا نامید. این تکنولوژی که به نوعی همراه و راهنمای شما محسوب می‌گردد، با دیدن مکان‌های روبروی شما، پیشنهادهای مختلفی در رابطه با رستوران‌ها، مغازه‌ها و سرگرمی‌های مختلف می‌دهد.

City-lens.jpg

بدون شک تمامی این امکانات بدون یک باتری خوب، پوچ می‌شود. بنابراین نوکیا نیز که قصد ارائه محصولی بی نقص را داشته است از باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت استفاده نموده است و در همین راستا ادعا می‌کند که این باتری حدود ۱۲ ساعت عمر می‌کند و بخاطر پردازنده بخصوص خود، ۳۰ درصد نسبت به مدل‌های چهارهسته‌ای بازار عملکرد بهتری دارد.

از دیگر ویژگی‌های پرچمدار آینده نوکیا، می‌توان به شارژ وایرلس و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی اشاره نمود. در واقع دیگر نیازی به استفاده از سیم برای شارژ موبایل خود نخواهید داشت. طراحی این مدل نیز همانطور که تصاویر آن پیش از این لو رفته بود حالت قابل قبولی دارد و بر خلاف رنگ‌های متداول در تلفن‌های هوشمند که اغلب سفید و سیاه را شامل می‌شود،‌ این مدل در رنگ‌های زرد،‌ قرمز و طوسی به همراه سفید و مشکی به بازار قدم خواهد گذشت. جنس بدنه به کار رفته در این مدل،‌ نیز پلی کربنیک است 

Nokia Lumia 920، گویای عزم جزم نوکیا برای سلطنت در بازار فروش و آغاز رقابتی تازه در دنیای اسمارت‌فون‌‌هاست. به نظر می‌رسد که مایکروسافت برای آغاز رقابت با آندروید و iOS، برگ برنده خوبی را رو کرده باشد. البته این تنها آغاز ماجراست. تلفن‌های هوشمند با سیستم عامل مایکروسافت همچنان در راه هستند.

به نظر شما آیا مایکروسافت می‌تواند بر خلاف گذشته گوی رقابت را از گوگل و اپل بگیرد و بر بازار سیستم‌عامل‌ها تسلط پیدا کند؟‌ آیا نوکیا، غول سابق دنیای دیجیتال، می‌تواند قدرت از دست رفته خود را بازیابد؟

نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.