Keon و Peak مدل‌های‌های نمایشی سیستم‌عامل موبایل فایرفاکس

موزیلا از گوشی‌های فایرفاکس مخصوص برنامه‌نویسان رونمایی کرد

نوشته آرش زاد 03 بهمن 1391

به‌نظر می‌رسد موزیلا برنامه خود را برای تولید اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم‌عامل موبایل فایرفاکس پیش از عرضه اولین گوشی‌های این پلتفرم به‌طور جدی آغاز کرده است. در حالی که سر و صدای تولید سیستم‌عامل فایرفاکس از اوایل سال گذشته میلادی به گوش رسیده بود، امروز این شرکت در وبلاگ خود خبر از عرضه تلفن‌های مخصوص برنامه‌نویسان را داد؛ گوشی‌هایی که به این افراد اجازه آزمایش برنامه‌ها را روی یک دستگاه واقعی می‌دهد.

keon-firefox.jpg

موزیلا دو مدل گوشی Peak و Keon را به کمک شرکت‌های Telefonica و Geeksphone تولید کرده است که تنها مختص برنامه‌نویسان است و احتمالا با نمونه‌ای که به‌طور تجاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تفاوت دارد.

مدل Keon دارای یک پردازنده یک گیگاهرتزی Snapdragon S1 است. صفحه نمایش ۳.۵ اینچی، رم ۵۱۲ مگابایتی، حافظه داخلی ۴ گیگابایتی، دوربین ۳ مگاپیکسلی، ورودی کارت میکرو اس‌دی، باتری ۱۵۸۰ میلی‌آمپری و پشتیبانی از شبکه‌های 2G و 3G از دیگر مشخصات این گوشی به حساب می‌آید.

اما Peak گوشی قوی‌تری از نظر سخت‌افزار است. این مدل یک صفحه نمایش ۴.۳ اینچی qHD دارد. پردازنده دو هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتزی Snapdragon S4، رم ۵۱۲ مگابایتی، دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو همراه با باتری ۱۸۰۰ میلی‌آمپری، دیگر مشخصات این دستگاه را تشکیل می‌دهند.

طبق گفته‌های پیشین، موزیلا قرار است اولین سری از گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس را در سال جاری میلادی در کشور برزیل عرضه کند.