قراردادی به مبلغ ۷.۲ میلیارد دلار

مایکروسافت واحد دستگاه‌ها و سرویس‌های نوکیا را می‌خرد

نوشته آرش زاد 12 شهريور 1392

در حالی که شایعه به وقوع پیوستن چنین موضوعی ماه‌ها بود که در دنیای تکنولوژی زمزمه می‌شد، مایکروسافت امروز رسما این خبر را تایید کرد و گفت قصد دارد واحد دستگاه‌ها و سرویس‌های نوکیا را به مبلغ ۵ میلیارد دلار و نیز پتنت‌های این شرکت را به مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار خریداری کند. مجموع قیمت خریداری شده نوکیا توسط مایکروسافت ۷.۲ میلیارد دلار است که به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

154981526-645x250.jpg

زمان انجام این خرید برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ برنامه‌ریزی شده است تا در این بین، کارهای قانونی انتقال و تاییدیه‌های لازم انجام شود. پس از تکمیل مراحل قرارداد، استفان الوپ و مدیران ارشد نوکیا به همراه ۳۲.۰۰۰ کارمند این شرکت به مایکروسافت منتقل خواهند شد.

نوکیا همکاری خود با مایکروسافت را از سال ۲۰۱۱ آغاز کرد. در آن زمان الوپ از مایکروسافت به نوکیا آمده بود تا مدیریت این شرکت در حال سقوط را به عهده بگیرد. حالا ظاهرا دلایل این نقل و انتقال و سیاست‌های یکسره نوکیا برای تولید تلفن‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون مشخص شده است.

با انجام این خرید، دیگر خبری از تلفن‌های هوشمند نوکیا نخواهد بود و باید منتظر عرضه سری لومیا و آشا با برند مایکروسافت باشیم.

به نظر شما انجام این خرید و یکپارچگی واحد تولید با واحد نرم‌افزار مایکروسافت برای ساخت تلفن‌های هوشمند چقدر می‌تواند روی آینده ویندوز فون تاثیرگذار باشد؟ آیا نوکیا با تقلید از شیوه کاری اپل و گوگل می‌تواند جای خود را در بین بزرگان صنعت تلفن‌های هوشمند و سیستم‌های عامل باز کند؟