اینترنت ۲۰ مگابیتی از فروردین ۹۳

نوشته آرش زاد 14 دي 1391

در حالی که طبق بررسی‌های انجام شده، سرعت اینترنت در ایران پایین‌تر از میانگین سرعت کلیه کشورهای منطقه است، به‌نظر می‌رسد مسئولین برنامه ویژه‌ای را برای بالا بردن سرعت دسترسی کاربران خانگی در نظر دارند. بر اساس گزارش همشهری آنلاین و به نقل از مهر، “مدیرعامل شرکت ایرانیان نت از آغاز فاز مطالعاتی اجرای پروژه اتصال فیبرنوری به منازل – FTTH خبر داده” است که فاز نخست آن موجب می‌شود تا کاربران بتوانند از اینترنت با حداقل سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.

high-speed-internet-cable.jpg

برابر پروانه فعالیت درنظر گرفته شده برای اپراتور چهارم ارتباطات کشور، امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه و حداکثر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه قابل اجرا خواهد بود.

مدیرعامل این اپراتور بیان کرده است: “براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در طرح تجاری این پروژه، فاز نخست اتصال فیبرنوری به منازل فروردین سال ۹۳ آغاز خواهد شد و پس از آن به مرور و براساس زمان بندی این پروژه در کل کشور اجرایی می‌شود.

اتصالات باندپهن فیبر به خانه یا همان اتصالات FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است و این سیستم‌ها که براساس نور هستند، توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدیو، دیتا و غیره را در مقایسه با شیوه سنتی کابل‌های مسی دارا هستند.

موضوع ارائه اینترنت پر سرعت به کاربران خانگی از سال ۸۹ مطرح شده است. مطمئنا در صورت عملی شدن چنین پروژه‌ای، فصل جدیدی از دسترسی به اینترنت برای کاربران ایرانی آغاز خواهد شد اما در این میان نکته حائز اهمیت این است که ببینیم تا سال آینده، چه میزان از فاز آماده‌سازی این پروژه پیش خواهد رفت و آیا همه چیز طبق وعده‌های اعلام شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد یا نه.

نظر شما در این رابطه چیست؟