رکورد فروش سامسونگ با دو گوشی اپل شکسته شد

آیفون ۵ پرفروش‌ترین گوشی جهان شد

نوشته مرضیه فلاح 03 اسفند 1391

در نبرد بین سامسونگ  و اپل، آیفون ۵ طی فروش ماه آخر سال ۲۰۱۲ میلادی، پرچمدار تلفن‌های هوشمند سامسونگ را شکست داد. طبق پژوهش‌های Strategy Analytics، آیفون ۵ پرفروش‌ترین تلفن هوشمند جهان شد و Galaxy S3  را به جایگاه سوم و پشت سر آیفون 4S فرستاد.

iPhone_5_review_10-580-75.JPG

این آمار نشان می‌دهد از آخرین تلفن هوشمند اپل در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۷.۴ میلیون دستگاه فروخته شده است که این عدد از جمعیت استرالیا بیشتر است. در همین مدت زمان، ۱۵.۴ میلیون گوشی گلکسی S3 فروخته شده ‌است. این در حالی است که آیفون ۴ برادر بزرگ‌تر آیفون ۵ نیز فروشی برابر با ۱۷.۴ میلیون دستگاه داشته است.

فروش مشترک این دو تلفن‌هوشمند اپل یک پنجم تعداد کل گوشی‌های ارسال شده برای فروش در این سه ماهه است، که به این ترتیب ۲۰ درصد بازار سهم این دو گوشی بوده است. البته این آمار فروش سایر تلفن‌های همراه سامسونگ را در محاسبه وارد نکرده است.

هنوز تمام نشده است

فروش کلی تلفن‌های هوشمند در سرتاسر جهان با یک جهش،  از ۱۷۲ میلیون دستگاه در ماه‌های گذشته به ۲۱۷ میلیون دستگاه رسیده است.

اکنون سلطه اپل در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۲، که S3 با فروش ۱۸ میلیون دستگاه در جایگاهی بالاتر از هر دو گوشی اپل قرار داشت، بیشتر شده است. با این حال سامسونگ هم نباید خیلی نگران باشد چرا که S3 با وجود اینکه حدود ۹ ماه است معرفی شده است، هنوز فروش خوبی دارد.

سقوط اپل از مقام اول، با توجه به فروش پیش از موعد آخرین تلفن هوشمندش، موجب شگفتی زیادی نشد و خیل عظیم طرفداران آیفون تصمیم گرفتند به جای خرید یک گوشی مشابه آیفون 4S، منتظر تغییر بزرگ‌تری باشند.

با اینکه در حال حاضر اپل می‌تواند از ایستادن در جایگاه اول دنیای تلفن ‌هوشمند لذت ببرد، این احتمال وجود دارد که با به حقیقت پیوستن شایعات و عرضه Galaxy S4 در ماه آینده، ورق باز هم به نفع سامسونگ برگردد.