هر آنچه که باید درباره فیسبوک Home بدانید

نوشته آرش زاد 16 فروردين 1392

شب گذشته فیسبوک در کنفرانس اختصاصی خود پرده از محصولات جدیدی برداشت تا نشان دهد برای باقی ماندن در رتبه اول شبکه‌های اجتماعی، هنوز هم سخت در حال تلاش است. در این مراسم از اپلیکیشن اندرویدی Home که یک لانچر فیسبوکی به حساب می‌آید رونمایی شد و پس از آن نیز، گوشی HTC First به عنوان اولین تلفن هوشمندی که به طور پیشفرض از این لانچر استفاده خواهد کرد، معرفی شد.

facebook home

ویژگی‌های Home

مجموعه اپلیکیشن‌های لانچر Home دارای قابلیت‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند بتوانید در محیط تلفن اندرویدی‌تان، به مرور فیسبوک بپردازید. زمانی که گوشی روشن می‌شود، شما بخشی را با نام Cover Feed مشاهده می‌کنید که به‌طور مختصر، اطلاعاتی از نیوز فید فیسبوک همراه با تصاویر منتخبی از دوستان را خواهید دید؛ تقریبا چیزی شبیه به ظاهر بخش ابتدایی اپلیکیشن فلیپبورد.

facebook home

فیسبوک Home که لانچر برای اپلیکیشن‌ها هم دارد که App Launcher نامیده می‌شود و اپلیکیشن‌هایی که بیشتر از آن‌ها استفاده کرده‌اید را به شما نمایش می‌دهد.

گفتگو با دوستان، در هر جای ممکن

مارک زاکربرگ می‌گوید دلیلی ندارد برای گفتگوی متنی با دوستان خود مجبور باشید اپلیکیشن‌های جداگانه‌ای را باز کنید. قابلیت Chat Heads برای این موضوع طراحی شده است تا شما در هر جای محیط گوشی که باشید، پیام‌های دوستان‌تان را از بخش بالای صفحه مشاهده کنید و بتوانید بلادرنگ به آن‌ها پاسخ بدهید.

facebook home

اندروید پلتفرم مناسبی است

مدیر فیسبوک در کنفرانس شب گذشته به این موضوع اشاره کرد که اندروید به دلیل داشتن اکوسیستم باز، اجازه انجام بسیاری از کارها را می‌دهد. احتمالا همین مورد باعث شده است تا فیسبوک به جای اینکه به فکر طراحی یک سیستم‌عامل اندروید جداگانه برای خود باشد، تنها از طریق طراحی لانچر به بسیاری از نیازهای مد نظر دست پیدا نماید.

چگونه از Home استفاده کنیم؟

طبیعتا اگر در ایران باشید باید خیال استفاده از آن را از سر بیرون کنید! اما به‌طور کلی، فیسبوک قرار است از ۲۳ فروردین این اپلیکیشن را عرضه کند. در حال حاضر تنها گوشی‌های HTC One X، HTC One X+، Galaxy S3 و Galaxy Note2 از این لانچر اجتماعی پشتیبانی می‌کنند.

اگر اپ‌های فیسبوک و مسنجر آن را روی دستگاه خود داشته باشید، با گوشی‌های بالا از آن تاریخ می‌توانید نسبت به دریافت Home از فروشگاه گوگل پلی اقدام نمایید.

همکاری با کمپانی‌های سازنده تلفن هوشمند

htc-first-instagram.jpg

فیسبوک در کنفرانس خود اعلام کرد که با شرکت‌های HTC، AT&T، Orange، سامسونگ، سونی، Huawei، Qualcomm، EE، ZTE، Lenovo و آلکاتل قرارداد همکاری امضا کرده است تا بتواند در سال جدید گوشی‌های مختلفی را با لانچر Home روانه بازار کند.

تلفن هوشمند HTC First اولین گوشی‌ای خواهد بود که با همکاری AT&T با لانچر Home به بازار عرضه می‌شود. این دستگاه از ۲۳ فروردین تحت قرارداد AT&T با قیمت ۹۹ دلار عرضه می‌شود.