مایکروسافت Bing در نبرد موتورهای جستجو، یاهو را پشت سر گذاشت

نوشته آرش زاد 22 دي 1390

بازار موتورهای جستجو در جهان برای شرکت‌های فعال در این زمینه، محلی بسیار پرسود است. میلیون‌ها و حتی میلیاردها درخواست جستجویی که در ماه توسط کاربران این سرویس‌ها ارسال می‌شود می‌تواند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین منابع مالی هر شرکت در نظر گرفته شود.

yahoo-bing-us.jpg

در دنیای فعلی اینترنت، اگر از گوگل که حداقل فعلا کسی نمی‌تواند به تعداد کاربرانش نزدیک شود بگذریم، به یاهو و بینگ می‌رسیم؛ دو موتور جستجویی که رقابت بسیار تنگاتنگی را باهم دارند. طبق آخرین آماری که توسط comScore Inc منتشر شده است، بینگ شرکت مایکروسافت برای اولین بار موفق شد تا یاهوی پرتجربه را کنار بگذارد.

این آمار که مربوط به بازار موتورهای جستجو در کشور آمریکا است، نشان می‌دهد بینگ، با ۲.۷۵ میلیارد درخواست جستجو در ماه دسامبر توانست از یاهو پیشی بگیرد. یاهو در این ماه با ۲.۶۵ میلیارد درخواست جستجو، فعلا ۱۴.۵ درصد از بازار را صاحب است در حالی که بینگ با ۱۵.۱ درصد موفق به پیشتازی از رقیب دیرینه خود شده است.

در صدر جدول موتورهای جستجو نیز گوگل قرار گرفته است؛ با ۱۲ میلیارد درخواست از کشور آمریکا و ۶۵.۹ درصد از کل بازار موتورهای جستجو در ماه دسامبر ۲۰۱۱.

در حال حاضر خیلی‌ها به‌دلیل این‌که نتایج حاصل از جستجو در بینگ، کم‌تر از گوگل حاوی مطالب اسپم است، برای انجام جستجوهای اینترنتی خود به این سرویس روی می‌آورند. شما از کدام موتور جستجو برای انجام فعالیت‌های خود استفاده می‌کنید؟ یاهو، بینگ و یا گوگل؟