۳۰ دلار برای هر گوشی و ۴۰ دلار برای هر تبلت؛ پیشنهاد اپل به سامسونگ

نوشته آرش زاد 22 مرداد 1391

هر چند که در حال حاضر دو شرکت سامسونگ و اپل در دادگاه‌های مختلفی بر سر استفاده غیر قانونی از حق اختراعات اپل از سوی رقیب کره‌ای خود شرکت کرده‌اند اما به نظر می‌رسد حدود دو سال پیش، اپل پیشنهادی را به سامسونگ داده بود که پیش از طرح شدن این موضوعات می‌توانست اجازه استفاده قانونی از حقوق اختراعات اپل را به این شرکت بدهد.

apple-samsung-30-d-tablet.jpg

بر اساس فایل‌های منتشر شده از پیشنهادی که در سال ۲۰۱۰ از سوی Boris Teksler به‌عنوان مسئول اصلی پتنت‌های اپل به سامسونگ ارائه شده بود، این شرکت پیشنهاد پرداخت ۳۰ دلار به ازای هر گوشی و ۴۰ دلار به ازای هر تبلت را برای استفاده از اختراعات این شرکت به سامسونگ داده بود.

apple-samsung-30-d-tablet-2.jpg

البته این ارقام شامل تخفیف‌های مختلفی نیز می‌شد. مثلا اپل برای گوشی‌هایی که فاقد امکاناتی مشابه با محصولات این شرکت بودند، ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته بود و یا در نظر داشت مبلغ ۴۰ دلاری پیشنهادی برای تبلت‌ها را بعد از ۲ سال به ۳۰ دلار کاهش دهد.

اما طبق شواهد به نظر می‌رسد سامسونگ این پیشنهاد اپل را رد کرده است و کار به دعوا و دادگاه‌های مختلفی کشیده است که هم اکنون شاهد برگزاری نمونه‌های مختلف آن‌ها هستیم.

البته عده‌ای عقیده دارند رقم درخواست شده از سوی اپل برای این موارد بسیار بالا بوده است و خود سامسونگ نیز در دادگاه‌ها تاکید روی عدم استفاده از ایده‌ها و اختراعات اپل دارد.