۹۱ درصد ترافیک وب تبلت‌ها، در اختیار آیپد است

نوشته آرمان حسینی 22 شهريور 1391

پس از ماه‌ها صبر و گمانه زنی، بالاخره شب ۲۲ شهریور (۱۲ سپتامبر) فرا رسید و تمامی دوستداران دنیای فناوری اطلاعات و عاشقان اپل، در انتظار رونمایی از جدیدترین دست آورد این شرکت نشستند. با شروع مراسم، راس ساعت ۹:۳۰ شب و کم شدن نور چراغ‌های سالن، تیم‌ کوک مدیرعامل وارد شد و کنفرانس را شروع کرد. همانند سایر مراسم‌های اپل، شاهد ارائه آمارهای مختلف بودیم. 

iPhone5_0133.jpg

تیم‌ کوک در ابتدای امر، فروشگاه جدید اپل با معماری متفاوتش را معرفی کرد و پس از آن به حاضرین گفت که اپل در سرتاسر دنیا، ۳۸۰ فروشگاه دارد. همچنین میزان بازدیدها بین ماه‌های آپریل تا ژوئن، حدود ۸۳ میلیون بوده است. بعد از فروشگاه‌های اپل، نوبت به نمایش آمار مربوط به خرید و دانلود کاربران رسید. مدیر اپل اعلام کرد که آخرین نسخه پلتفرم مک (شیرکوهی)، بیش از ۷ میلیون بار دانلود شده و جدیدترین نسخه مک‌بوک پروهای این شرکت در بازار امریکا بی رقیب بوده است. همچنین در سه ماه گذشته میزان فروش آیپد به ۱۷ میلیون رسیده که در مجموع اپل را به عدد جاوادانه فروش ۸۴ میلیون دستگاه آیپد می‌رساند.

در ادامه کنفرانس، آمار جالب‌تری از آیپد ارائه شد که این روزها برگ برنده اپل است. تیم کوک اعلام کرد که آیپدها ۶۸ درصد بازار تبلت‌ها را در اختیار دارند و ۹۱ درصد ترافیک اینترنتی و وبگردی تبلت‌ها متعلق به آیپد است. همچنین آیپد در سال گذشته ۶۲ درصد بازار را در اختیار داشته که آمار قابل قبولی برای اپل و طرفداران آن است. از میان ۷۰۰ هزار اپلیکیشنی که در اپ‌استور وجود دارد، ۲۵۰‌ هزار تای آن مربوط به آیپد هستند. جمع‌بندی بخش آمار و ارقام فروش اپل با این بخش به پایان رسید که ۴۰۰ میلیون دستگاه با پلتفرم iOS به فروش رفته است و کاربران به صورت متوسط بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن را روی دستگاه خود نصب می‌کنند.

ادامه گزارش کنفرانس معرفی آیفون ۵ و مقالات تکمیلی را می‌توانید در دقایق آینده از وبلاگینا دنبال کنید.