۴ کاربرد نادر تلفن‌های هوشمند در زمان حال و آینده

نوشته آرش زاد 25 تير 1391

خیلی از مردم گوشی هوشمند دارند و می‌توانند با آن عکس بگیرند، پیام ارسال کنند، تماس تلفنی برقرار کنند و از راهنمایی‌های مسیریابی استفاده کنند. اما دیگر چه؟ این تلفن هوشمند از عهده چه کارهایی برمی‌آید؟ در ادامه ۴ روش به شما آموزش داده می‌شود تا از تلفن هوشمند به شیوه‌ای استفاده شود که کمتر کسی این کار را می‌کند و کمی غیرعادی به نظر می‌رسد.

4 smartphone future

اول: نظرتان در مورد استفاده از تلفن همراه برای کنترل ضربان قلب چیست؟ H’andy Sana یک گوشی لمسی جذاب است که به نوعی می‌تواند ناجی حیات باشد. این گوشی به کاربر امکان می‌دهد تا ضربان قلب خود را با استفاده از نرم‌افزار Heart Suite app اندازه بگیرد. نه تنها امکان ثبت ضربان قلب (ECG) بلکه امکان ارسال آنها به مراکز پزشکی حرفه‌ای برای مشاوره میسر است. بدون شک چنین فناوری که مانند "دکتر جیبی" است ارزشش را دارد.

دوم: تهیه بلیط برای سفرهای درون شهری و استفاده از ایستگاه‌های مختلف و سیستم مترو، به زودی به تاریخ خواهد پیوست. با توسعه سریع NFC تا چندی دیگر تلفن همراه شما همه این کارها را انجام خواهد داد. البته تنها این نیست! امکانات دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند آنها را نیز امتحان کرد؛ مانند خرید محصولات از فروشگاه‌های بزرگ به جای استفاده از کارت بانکی یا اشتراک گذاشتن کارت ویزیت مستقیما توسط گوشی شما. حتما شما هم برای استفاده از چنین فناوری‌هایی روزشماری می‌کنید!

4 smartphone future

سوم: یک راهکار پزشکی دیگر! این طور پیش‌بینی شده است که تا ۵ سال آینده تراشه‌ای تولید می‌شود که می‌تواند نمونه خون را تنها با ریختن یک قطره خون روی گوشی تجزیه و تحلیل کند. با چنین فناوری به طور قطع اتاق‌های انتظار خلوت می‌شود و گرفتن نتایج آزمایش سرعت بیشتری پیدا می‌کند و نیروی پزشکی هم با سرعت بیشتری نسبت به قبل وظایف خود را انجام می‌دهد. امدادگران عملیاتی نیز از این وسیله شگفت‌انگیز می‌توانند برای کمک به بیماران استفاده کنند.

چهارم: استفاده از موبایل در آموزش استفاده برجسته و مهم دیگری از تلفن همراه است که ما آن را مسلم می‌دانیم. این روزها اگر در کلاس درس یا راهروهای مدرسه با موبایل روشن پیدایتان کنند ممکن است نه دیگر رنگ گوشی را ببنید و نه رنگ مدرسه. اما در برخی از دانشکده‌ها به جای ترس از موبایل از آن استقبال کرده و فرصت‌هایی در اختیار دانشجویان و دانش‌آموزان قرار می‌دهند و اطلاعات مهمی مانند همایش‌ها و هشدارهای اضطراری پخش می‌کنند. ما این قابلیت را تحسین می‌کنیم.