چگونه برای فایرفاکس افزونه بسازیم؟

نوشته آرش زاد 25 مهر 1389

خیلی‌ها دوست دارند تا بدانند که چگونه می‌شود برای مرورگر فایرفاکس افزونه ای را مانند سایر افزونه‌های موجود برای آن طراحی و ایجاد نمایند. نوشتن یک افزونه برای این مرورگر نیازمند یک سری پیش شرط‌هایی است که قبل از شروع کار باید آن‌ها را در اختیار داشته باشید و به نوعی با آن‌ها آشنا باشید. برای مثال دست‌کم شما باید آشنایی مناسبی با XML و جاوا اسکریپت داشته باشید تا بتوانید افزونه اختصاصی خود‌ را بنویسید.

firefox-extension-free-pdf.jpg

کتاب Build Your Own Firefox Extension تمامی آنچه که برای ساخت یک افزونه فایرفاکس نیاز دارید را به شما آموزش می‌هد. در این کتاب با ساختار پوشه‌ها و فایل‌های موجود در یک افزونه، شیوه توسعه رابط کاربری از طریق CSS و XUL، ایجاد قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته به وسیله جاوا اسکریپت، اضافه کردن میانبر‌های صفحه کلید و امکانات بین المللی، آموزش شیوه انتشار محصول نهایی و نیز با مقدمه از Jetpack آشنا خواهید شد.

قیمت معمول این کتاب برای خرید 10 دلار است اما الآن، چندی است که Build Your Own Firefox Extension به صورت رایگان در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است. هدف از معرفی این کتاب، آشنایی شما با نحوه چگونگی طراحی یک افزونه استاندارد برای مرورگر محبوب فایرفاکس به صورت رایگان است. برای دانلود آن می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید و به صورت مستقیم آن‌را دانلود نمایید.